Foto: Publicitātes foto
Kaut arī Holivudas vecmeistara Maikla Manna ilgus gadus lolotais projekts par, iespējams, pasaulē slavenākā auto zīmola radītāja dzīvi, pēc nonākšanas uz kino ekrāniem nav guvis lielu skatītāju un kritiķu atsaucību, manuprāt, mēs tik un tā varam justies gandarīti, ka Manns vēl ir ar mums un sniedz augstvērtīgu baudījumu ja ne gluži prātam un sirdij, tad vismaz acīm un ausīm noteikti.

Ideju par Enco Ferrari veltītu filmu Manns esot lolojis jau kopš 1993. gada, taču projekts desmitiem gadu bija iestrēdzis tā dēvētajā "ražošanas ellē" – mainījās potenciālie galveno lomu atveidotāji un scenārija varianti, bet neatradās studijas, kas būtu gatava riskēt ar gana iespaidīgu budžetu filmai "par mašīnām". Situācija mainījās pakāpeniski, kad labus panākumus un kritikas atzinību guva citas autosportam veltītās drāmas kā "Sacīkste" un "Lemāna-'66: Lielais izaicinājums", arī pats autosports, īpaši F-1 pēdējos gados piedzīvojis skatītāju un fanu skaita pieaugumu.

Lai arī Maikls Manns kino cienītājiem primāri pazīstams kā kriminālžanra meistars, šis nav viņa pirmais solis sporta un biogrāfijas žanra kino veidošanā. Jau viņa pirmā filma – pagājušā gadsimta 70. gadu beigās TV formātam radītā drāma "Džeriko jūdze" – vēstīja par cietumnieku, kas vēlas piedalīties Olimpiskajās spēlēs, bet krietni pazīstamāka noteikti būs boksa leģendas Muhameda Ali biogrāfija "Ali" ar Vilu Smitu titullomā. Boksa čempiona biogrāfiju Manns izmantoja kā ieganstu stāstam par rasu segregāciju pēckara Amerikā, tomēr kino pēcgalā izvērtās pārlieku ambiciozs un samocīts, neraugoties uz izcilā operatora Emanuela Ļubecka intriģejošajiem vizuālajiem risinājumiem, integrējot filmā ar digitāli filmētus kadrus (Manns ir digitālās filmēšanas pionieris Holivudas studiju kino).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!