Koncertā 'Saltatio Mortis' varēs izzināt nāves tēmu dažadu gadsimtu mūzikā
Foto: Publicitātes attēls

Starptautiskā zinātnes un mākslas festivāla "Ars Moriendi" programmā 21. martā, pulksten 18.00 Latvijas Universitātes Lielajā aulā notiks akadēmiskās mūzikas koncerts "Saltatio Mortis", kas aicinās iepazīt nāves tematiku dažādu gadsimtu komponistu variācijās.

Koncerts divās daļās, kurā tiks atskaņoti Kamila Sensāna, Johana Sebastiana Baha, Roberta Šūmaņa, Ferenca Lista, Volfganga Amadeja Mocarta un Aivara Kalēja nāves tēmai veltītie opusi, kā arī vācu komponista Hugo Distlera monumentālais darbs "Totentanz" ("Nāves deja"). Koncertā piedalās: ērģelnieks, komponists Aivars Kalējs, pianiste Katrīna Kroja, čelliste Nadežda Bardjuka, speciāli koncertam izveidots festivāla koris diriģentes Vitas Timermanes-Mooras vadībā.

Kā informē rīkotāji, 20. un 21. martā Rīgā norisinās pirmais Starptautiskais zinātnes un mākslas festivāls, kura centrālā ass ir zinātniskā konference, kuru papildina dažādi kultūras un mākslas notikumi.

""Ars Moriendi" jeb "Māksla nomirt" ir kā dzīves mākslas sastāvdaļa, jo tikai tas, kurš spējis patiesi dzīvot, prot arī patiesi nomirt. Šajā gadījumā, ar patiesu dzīvošanu un patiesu miršanu jāsaprot, dzīvošana un miršana saskaņā ar Dievu. 20.gadsimta filosofi teic, ka kristietība pēc būtības eliminē nāvi, kristietībā nāve nepastāv jo taču ir augšāmcelšanās un viņpasaule. Taču, kā zināms tā nebūt nav un kristietībā eksistē ne tikai viena, bet pat divas nāves.

"Ars Moriendi" rodas kā atbildes reakcija uz 14.gs vidus un beigu mēra epidēmiju, kas plosās Eiropā," raksta rīkotāji.

Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form