Foto: Mango

Sestdien, 5. februārī, sāksies Eirovīzijas starptautiskā dziesmu konkursa nacionālā atlase – tās pirmajā pusfinālā ar aizvadītajā nedēļā mūžībā aizgājušā mūziķa Mārtiņa Freimaņa (attēlā) radīto dziesmu Hop piedalīsies arī grupa Blitze.

$sound_file = 'http://www.delfi.lv/temp/audio/BLITZE_HOP.mp3'; include "$includes_dir/articleincludes/audioplayer.inc"; ?>

"Ļoti iespējams, ka dziesma Hop ir Mārtiņa pēdējā ierakstu studijā fiksētā dziesma pirms viņa traģiskās aiziešanas. Dziesmu producējis pats Mārtiņš sadarbībā ar savu ilggadējo studijas partneri Midi, kopīgi veidojot dziesmas struktūru un atsijājot visu lieko," informēja izdevniecības Mikrofona ieraksti pārstāvji.

"Dziesma Hop tika radīta, kā jau tas parasti Mārtiņam bija ierasts - uzreiz un ļoti ātri, lai gan pamatideja viņam bija galvā jau sen gatava. Vienojāmies par to, ka dziesmā būs daudz jautrības un attiecīgi arī tas pats uz skatuves. Dziesmas tēma ir  mīlestība, un tā tiek apspēlēta vientuļnieka acīm. Dziesma ir stāsts par vientulību, ar kuru jāsamierinās, bet vārds, pie kura ir jāturas, ir Hop," par dziesmas rašanos stāstījuši grupas Blitze dalībnieki.

"Tev būs uz skatuves jālēkā, jo ballīte ir tikai sākusies un tā nekad nebeigsies," jaunajiem mūziķiem mācījis dziesmas autors Freimanis.

Dziesma Hop nebija vienīgā, kuru Mārtiņš bija šogad iesniedzis Eirovīzijas atlasei, taču tā bija vienīgā, kas izturēja žūrijas vērtējumu - Freimanis to esot mazliet pārdzīvojis, taču ātri vien aizmirsis sarūgtinājumu un ar azartu meties pie dziesmas skatuviskā risinājuma realizācijas.

"Ja kādā no izdotajām vārdnīcām būtu ierakstīti tādi vārdi, kas spētu izteikt, kā mēs šobrīd jūtamies, tad to arī mēs teiktu, bet tādu vārdu nav. Šobrīd mēs varam tikai un vienīgi pateikt "Hop", jo zinām, kurš tā ir teicis un kādā intonācijā. Mirdzošām acīm, smaidu sejā un rūpīgi izplānojot, kā un kam ir jābūt, lai tiktu īstenota gan vārda "Hop", gan dziesmas tiešā un slēptā nozīme," atzinuši grupas dalībnieki.

Sadarbību ar grupu Blitze Freimanis sācis pirms vairāk nekā gada, veiksmīgi palīdzot viņiem realizēt dziesmas Palodžu bundzinieks un Segā ietinies, bet, pieminot pāragri mirušo dzejnieku un komponistu ne viens vien no jaunās paaudzes izpildītājiem atzinis, ka tieši Freimanis bijis tas, kurš jaunajiem daudzkārt palīdzējis iekarot pašmāju mūzikas tirgu, gan daloties ar dziesmām, gan neskopojoties ar padomiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!