Foto: Vida Press

Globālais straumēšanas gigants "Netflix" ziņo, ka pirmo reizi vairāk nekā desmit gadu laikā zaudējis abonentu skaitu, un prognozē vēl lielāku sarukšanu otrajā ceturksnī, kas ir reta parādība uzņēmumam, kas ir bijis uzticams dažādiem investoriem.

Janvārī "Netflix" ziņoja, ka 2021. gada beigās tam bija 221,84 miljoni abonentu. Trīs mēnešu periodā, kas beidzās 31. martā, ietverot gan "Bridgerton" otro sezonu, gan "Ādama projekta" debijas, "Netflix" tomēr atzīst, ka kopējais abonentu skaits samazinājies līdz 221,64 miljoniem abonentu. Paredzams, ka zaudējumi turpināsies arī otrajā ceturksnī, proti, "Netflix" prognozē, ka tas zaudēs papildu 2 miljonus abonentu.

Straumēšanas pakalpojums iepriekš prognozēja 2,5 miljonus lietotāju pieaugumu pirmajā ceturksnī, savukārt Volstrītas analītiķi prognozēja, ka "Netflix" pirmajā ceturksnī pievienos 2,8 miljonus jaunu abonentu visā pasaulē. Tāpēc fakts, ka tas faktiski zaudē abonentus, ir diezgan šokējošs. "Netflix" min kā problēmu gan pieaugošo konkurenci, gan paroļu koplietošanu.

Izmaiņas radās arī tamdēļ, ka uzņēmums paaugstināja cenas galvenajos tirgos, tostarp ASV un Apvienotajā Karalistē, vienlaikus pārtraucot straumēšanu Krievijā.

Taču "Netflix" brīdina, ka nāks vēl lielāki zaudējumi, dodot mājienu, ka tas sāks ierobežot kontu koplietošanu, tādā veidā cerot, ka tomēr reģistrēsies jauni lietotāji. Tiek lēsts, ka vairāk nekā 100 miljoni mājsaimniecību pārkāpj tās noteikumus, kopīgojot paroles.

Boss Rīds Heistings sacīja: "Kad mēs strauji augām, tā nebija galvenā prioritāte – strādāt pie kontu kopīgošanas. Un tagad mēs pie tā ļoti strādājam." Izpildirektors Heistings arī sacīja, ka "Netflix" pašlaik pēta, kā ieviest zemākas maksas pakalpojumus... Tāpat kā ieviest reklāmu iespējas, pret ko straumēšanas magnāts jau sen bija pretojies. Hastings arī norādīja uz to, ka paroles koplietošanas ierobežošana palīdzēs "Netflix" piesaistīt abonentus, kas tam tehniski jau ir kā lietotāji: "Viņiem patīk pakalpojums, mums tikai jāsaņem samaksa."

Lūkass Šovs BBC sacīja, ka paroles koplietošana ir bijusi "Netflix" problēma jau ilgu laiku.

Abonenti aiziet

Vēstulē akcionāriem "Netflix" norādīja, ka pandēmijas laikā novērotais reģistrēšanās pieaugums ir "aizēnojis reālo ainu", un brīdināja, ka trīs mēnešu laikā līdz jūlijam, visticamāk, straumēšanas platformu pametīs vēl divi miljoni lietotāji.

"Mūsu ieņēmumu pieaugums ir ievērojami samazinājies, kā liecina mūsu rezultāti un turpmākās prognozes," sacīja uzņēmums.

Pēdējo reizi uzņēmums ceturkšņa laikā zaudēja lietotājus 2011. gada oktobrī. Tomēr gigantam joprojām ir vairāk nekā 220 miljoni abonentu visā pasaulē.

"Netflix" min abonentu zaudēšanas iemeslus:

  • "Pirmkārt, papildus mūsu 222 miljoniem maksājošo mājsaimniecību, mēs lēšam, ka "Netflix" tiek koplietots ar vairāk nekā 100 miljoniem papildu mājsaimniecību, kas, bez šaubām, nemaksā abonēšanas maksu."
  • "Otrkārt, ir manāma konkurence, izmantojot lineāro TV, kā arī "YouTube", "Amazon" un "Hulu", proti, tam ir bijusi spēcīga ietekme pēdējos 15 gadus. Tomēr pēdējo trīs gadu laikā, kad tradicionālās izklaides kompānijas saprata, ka straumēšanai ir nākotne, ir uzsākti arī daudzi jauni straumēšanas pakalpojumi."
  • "Treškārt, to ietekmē makrofaktori, tostarp lēnā ekonomikas izaugsme, pieaugošā inflācija, ģeopolitiskie notikumi, piemēram, Krievijas iebrukums Ukrainā, un dažas Covid-19 izraisītās sekas."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!