Visai pretrunīgu reakciju izpelnījusies kāda reklāma – spāņu dizaineres Doloresas Kortesas jaunās peldkostīmu kolekcijas reklāmas seja ir desmit mēnešus veca meitenīte ar Dauna sindromu.

Valentīnas Gerero, desmit mēnešus vecas meitenītes no Floridas štata pilsētas Maiami, seja rotā amerikāņu bērnu modes kataloga vāku, turklāt pagājušajā nedēļā viņa debitēja arī kā modele, uz mēles iznākot Miami Swim Fashion Week modes nedēļas ietvaros.

Tāpat mazā Valentīna izraudzīta par zīmola Kids USA 2013. gada reklāmas kampaņas seju, un līdz ar to viņa ir kļuvusi par pirmo cilvēku ar Dauna sindromu, kas izvēlēts par galveno modeli prestiža modes zīmola reklāmā.

"Cilvēki ar Dauna sindromu ir tikpat skaisti kā visi pārējie, un viņi ir pelnījuši tieši tādas pašas iespējas. Es esmu laimīga, ka Valentīna ir mūsu modele," izteikusies spāņu dizainere, kura desmit procentus ienākumu sola ziedot Maiami pilsētas Dauna sindroma asociācijai.

Valentīna piedzima pagājušā gada septembrī televīzijas "sejas" Sesīlijas Elizandes un viņas partnera Huana Fernando ģimenē. "Mūsu meitiņa mums var iemācīt daudz vairāk, nekā mēs kā vecāki viņai jebkad spēsim dot," izteikusies Valentīnas mamma.

Un tomēr Valentīnas piedalīšanās reklāmas kampaņā izraisījusi pretrunīgu reakciju - vieni patiešām priecājas, ka mazajai meitenei dota "normāliem bērniem" līdzvērtīga iespēja, taču citi uzskata, ka tā ir tikai un vienīgi spekulācija un meitenes izmantošana peļņas gūšanā.

Dauna sindroms ir nosaukts britu ārsta Džona Lengdona Dauna vārdā, kurš šo slimību pirmo reizi aprakstīja 1866. gadā. Mūsdienu zinātnieki uzskata, ka to izraisa hromosomu nenormālība, kad bērns piedzimst ar trim 21. hromosomas kopijām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!