Foto: Vida Press

Šos cilvēkus pasaule iepazina kā savas jomas zvaigznes – dziedātāji, aktieri, modeles. Pūloties nodrošināt sevi finansiāli vēl labāk, slavenības masveidā sāka dibināt savus zīmolus. Lielākā daļa piedāvā pirkt skaistumkopšanas produktus, apavus, apģērbus un dažādus aksesuārus. Taču tikai retajam bizness saucams par tiešām veiksmīgu; šobrīd daudzi no slavenību zīmoliem saskaras ar grūtībām noturēties virs ūdens vai vispār veras ciet, izpētījis medijs "Variety".

60% no visiem slavenību zīmoliem dibināti pēdējo sešu gadu laikā. Īpaši trekni iezīmējas 2021. gads, pandēmijas gads. Gadu vēlāk savus brendus pieteica Keita Mosa, Gvena Stefani, Sofija Vergara, Ešlija Tisdeila, Kristīna Agilera, Džons Ledžends un citi. 2023. gadā šī tipa uzņēmējdarbībai pievienojās Breds Pits, Hilarija Dafa.

Visbeidzot šogad par jaunu matu kopšanas līniju paziņoja Bejonsī, un pirms mēneša arī aktieris Dveins Džonsons laida klajā savu ādas kopšanas līdzekļu līniju. 53% no slavenību mazumtirdzniecības biznesiem saistīti ar skaitumkopšanu un kosmētiku.

Saskaņā ar "NielsenIQ" datiem skaistumkopšanas jomā 2023. gada novembrī slavenību zīmolu pārdošanas apjoms pārsniedza vienu miljardu ASV dolāru, gada laikā pieaugot par gandrīz 58% – tas ir vairāk nekā piecas reizes ātrāk nekā skaistumkopšanas nozarē kopumā.

Un tomēr šī nozare nav tik ienesīga, kā varētu šķist, norāda "Variety". Dažkārt šis bizness ir pat neglīts. Potenciālais pircējs jūtas jau pārāk noguris no piedāvājuma, savukārt slavenībām vairs nepietiek tikai ar savu vārdu un milzīgu sekotāju skaitu sociālajos tīklos. Lielākoties slavenību brendiem trūkst tādas uzņēmējdarbībā svarīgas lietas kā stratēģija. Un būtiskākais – cilvēki, ja vispār nopērk kādas slavenības krēma tūbiņu, to izdarīs tikai vienu vienīgu reizi. Fani nekļūst par regulāriem pircējiem. Sava loma tajā ir arī produkcijas kvalitātei. Tirgus ir pārpildīts, jaunpienācējiem paliek arvien mazāk rūmes.

Patiesībā slavenību zīmolu nišā izcilus panākumus gūst tikai daži vārdi. Labi klājies sabiedrības dāmai Kimai Kardašjanai ar zīmolu "Skims", tā vērtība pērn sasniedza 4 miljardus dolāru. Straujā izaugsme pamatojama ar to, ka pircēji saņem cerēto – gan S izmēra, gan XXL izmēra dāmas Kimas radītajos pieguļošajos apģērbos sajūtas skaistas un pietuvinās viņas apetelīgajām formām. "Skims" savācis teju sešus miljonus sekotāju "Instagram" platformā. Kardašjanai, protams, ir arī kosmētikas līnija. Dziedātājai Riannai savukārt lieliski veicas ar viņas kosmētikas brendu "Fenty Beauty".

Arī 31 gadu vecā dziedātāja Selena Gomesa ir veiksmīgs piemērs – viņas kosmētikas līnija pērn spējusi apgrozīt 400 miljonus dolāru. Daļu naudas Gomesa ziedojusi garīgās veselības fondiem, tādējādi nostiprinot zīmolam labu reputāciju. Gomesa prasmīgi izmanto "Instagram" – apmēram 25% no viņas vēstījumiem satur sava zīmola reklāmu.

Neticami veiksmīgs izrādījies arī kāds nišas produkts – amerikāņu reperis Wiz Khalifa pērn tirgū laida "Mistercap Mushrooms" sēņu audzēšanas komplektu. Tās ir kulinārijā izmantojamas sēnes, kas "mudina gudri tuvoties halucinogēnām sēnēm". Repera fanu bāze šo piedāvājumu novērtējusi godam.

Taču daudzu slavenību zīmoli cietuši fiasko vai pēdējiem spēkiem turas virs ūdens. Piemēram, mūziķis Džareds Leto savu bodīti nu aizklapējis ciet. 2022. gadā Leto nodibināja ādas kopšanas līniju "Twentynine Palms", taču tā jau beigusies. No kosmētikas veikalu plauktiem pazuduši arī jaunās dziedātājas Edisonas Rejas piedāvājums. Slavenību zīmolu kapsētu papildina arī Kristenas Belas un Deksa Šeparda kopdibinājums "Hello Bello", kas nepārdzīvoja augstās izmaksas ražošanā un piegādē.

Slavena jūtūbere Džeslina Hila šogad slēdza savu kosmētikas līniju, savukārt tenisa leģendas Venusas Viljamsas zīmols "EleVen" vēl turas virs ūdens, taču darbībā paņēmis pauzi.

Medijs "Variety" norāda, ka slavenībām šogad kļūs vēl grūtāk ar saviem darinājumiem ielauzties tirgū, to tirgus ir pārsātināts. Taču centienus tas nemazina. Piemēram, Megana Mārkla nule prezentējusi savu īpašo džemu zīmolu. Zemenes. Garšojot kā mājās gatavota zapte. Mārkla izteikusies, ka negaida nekādu peļņu šogad, bet cer uz nākamo gadu. Tiesa, britu medijos pavīd ziņas, ka īpašā Meganas zapte ir nosperta no Bakingemas pils virtuves.

Augstākā līmeņa zvaigznes ir ļoti pateicīgs "materiāls", lai kāds produkts iegūtu atpazīstamību. Taču šī formula strādā stipri īslaicīgi, tā atnes vienreizējus pircējus. Ilgtermiņā ļaudis dod priekšroku uzticamiem, pārbaudītiem produktiem.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!