Foto: DELFI

Romantiska mūzika, retro automobiļi, krāsainas gaismas, izsmalcināta atmosfēra un daudz daudz skaistu meiteņu kāzu kleitās... Līgavas un līgavaiņi, viņu draugi, draudzenes un citi atbalstītāji sestdienas vakarā pulcējās Sapņu fabrikā uz portāla Precos.lv rīkoto kāzu kleitu modes skati.

Sapņu fabrika šajā vakarā bija pārvērtusies līdz nepazīšanai un brīžiem radās sajūta, ka visi sanākušie ir gandrīz vai viesi kāda jaunā pāra kāzās. "Nekas tāds vēl nav bijis rīkots, tāpēc atnācām kopā veselas piecas draudzenes, jo mums ārkārtīgi patīk viss, kas ir saistīts ar kāzām! Turklāt izskatās, ka viena no mums drīz arī precēsies," stāsta rīdziniece Ilze.

Sanākušie ar nepacietību skatījās pulkstenī un gaidīja, kad sāksies vakara nagla - kleitu skate, bet tikmēr viesiem bija iespēja iepazīties un izrunāties ar dažādiem nozares profesionāļiem, kuru darbs ir palīdzēt un atvieglot jaunā pāra dzīvi kāzu rīkošanas laikā. Sievietes lielā skaitā pulcējās ar galdiņu, kur varēja apskatīt gredzenu paraugus, izpētīja kāzu ceremonijas lapeni, citas interesējās par kāzu ielūgumiem. Liels skaits kārumnieku pulcējās arī uzņēmuma "Staburadze" tuvumā, lai noskaidrotu iespējas pasūtīt kāzu tortes un saldumus.

"Viennozīmīgi - cilvēki atkal svin kāzas un dara to ar vērienu. Šis pasākums ir ļoti interesants, jo līdz šim Latvijā bija notikušas tikai kāzu izstādes, turklāt tās bija tādas vairāk informatīvas. Bet te ir smalki, te netirgo blakus mājsaimniecības preces vai mašīnas. Kāzas ir jutīga tēma un te vajag vizuālu baudījumu. Un tāds te šovakar ir, līgavas var justies apmierinātas," portālam "Delfi" stāsta "Kāzu aģentūras" vadītāja Dace Miezīte.

"Cilvēki atkal svin kāzas, turklāt atkal ir parādījies pieprasījums pēc elegances un smalkuma, pēc gaumes. Krīze ir beigusies, jo agrāk mums bija darīšana ar cilvēku grupām 30-40 cilvēku sastāvā, tagad jau 70-100," stāsta viesnīcas "Gutenbergs" restorāna vadītāja Lāsma Krastiņa. Lāsma stāv pie eleganti servēta galdiņa un interesentiem stāsta par iespēju svinēt atbilstoši kāzu budžetam viesnīcā "Gutenbergs" vai Mārcienas muižā. "Mūsu prieksŗocība ir āra vasaras terases - gan Vecrīgā vienīgā terase uz viesnīcas jumta, gan āra terases Mārcienā," stāsta Lāsma.

Tuvumā grozās arī kāds jauns pāris Līga un Reinis no Pierīgas. "Mūsu kāzas būs 2013.gada 27.jūlijā," nopietni paziņo Reinis, "mums ir jau viesu māja un ēdinātāji, bet nav skaidrības par tērpiem, ielūgumiem un vēl dažām lietām". Tāpēc abi ir atnākuši uz pasākumu un ar interesei raugās apkārt. "Es gaidu skati, jo gribu pasmelties idejas kleitai. Visticamāk to pirkšu gatavu, taču šeit gribu redzēt, kas vispār ir piedāvājumā. Manas kleitas budžets ir līdz 300 latiem," stāsta līgava Līga. "Šoreiz mēs nedomājam tik daudz par skaitļiem, bet par to, lai mums būtu par to visu prieks! Kāzas vispār ir tāda lieta, kas būtu jāizbauda katram. Jāsaņemas un jāapprecas," prātīgi piebilst topošais vīrs.

Ne mazums līgavu acu pāru ir piekalts spožajam 1977.gada izlaiduma "Jaguar daimler", kas lepni noparkots tā, ka nepaliek nepamanīts nevienam. " Tas ir karalienes Elizabetes automobilis - Anglijas karaļnama garāžas joprojām trīs tādi gabali. Latvijā ir tikai viens šāds auto ejošs un darba kārtībā," lepni paziņo tā īpašnieks Roberts Cimmermanis. Auto kāziniekus vadā jau ceturto sezonu. "Šo auto par savu kāzu auto izvēlas tādi drusku vecāki cilvēki - 28 līdz 45 gadi, arī uz sudrabkāzām. Tie ir cilvēki, kas nevis vēlas izlekt, bet būt glauni un solīdi. Ar aristokrātisku pieskaņu. Ir, kas saka - par dārgu. Ir bijis, kad brīnās, jo domājuši, ka būs dārgāk," stāsta Roberts. Auto izskatās iespaidīgi ne tikai no ārpuses, bet arī iekšpuses - tas ir neticami ietilpīgs un ar nolaižamu stikla starpsienu netraucētām sarunām salonā.

Tikmēr līgavas nelaida garām iespēju piedalīties izlozē, jo tajā varēja laimēt savu sapņu kāzu kleitu no salona "Myosotis". Nodziestot liekajām gaismām un satraukto līgavu čukstu pavadībā, sākās kāzu kleitu skate. Simtiem līgavu acis kā piekaltas podestam pētīja, apbrīnoja un neizlaida no acīm katru kleitu līdz kārtējā modele pazuda aiz drapērijām.

Skatē varēja vērot izcilus kleitu eksemplārus no tādiem saloniem kā, piemēram, "Myosotis", "Fiancee", "Soufflé", kas rādīja šobrīd starptautiskajām tendencēm atbilstošus modeļus. Piemēram, zīmola "Atelier Aimee Montenapoleone" (salons "Fiancee") kleitas ir unikāls roku darbs, ko krāšņo "Swarovski" kristāli. Augstās modes modeļi darinātas no vērtīgākajām Francijas mežģīnēm, kā arī tādiem izsmalcinātiem audumiem kā organdi zīds, mikado, tills, šarmeza un žoržets. Šo zīmolu savām kāzām izvēlējušās slaveno Amerikas politiķu Kenediju ģimenes pārstāves.


"Kāzu portālam Precos.lv šogad aprit 7 gadi, tādēļ nolēmām jubilejā sagādāt svētkus Latvijas līgavām, kā arī visām tām sievietēm, kuras sapņo par skaistāko mirkli mūžā – kāzām. Esam iecerējuši aizsākt tradīciju – katru gadu rīkot šādu kāzu kleitu modes skati," paziņojis kāzu portāla Precos.lv galvenais redaktors Māris Pūce.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!