Foto: AP/Scanpix
Arī šodien top pētījumi, kas pastiprina satriecošos, ar dzimumu lomām saistītos stereotipus - pētnieki no Minesotas Universitātes norāda, ka sievietes ir "zelta meklētājas", kuru kāre pēc saistošām precēm ir cieši saistīta ar vēlmi izrādīt savu statusu ar vīriešiem.

Kārlsonas Menedžmenta skolas asociētais profesors Vlads Griškevics (Griskevicius) un viņa students Jadžins Vangs (Wang) publicējuši pētījumu, kurš, kā viņi apgalvo, pierāda, ka sievietes vēlas iegūt dizaineru rokassomiņas, jo jūt vēlmi izrādīt, cik daudz vīrietis ir gatavs iztērēt viņu dēļ, tādējādi liekot sāncensēm atkāpties.

Veicot citu pētījumu, Griskevičs un Vangs dalībniecēm lika izjust greizsirdību, liekot iedomāties, ka cita sieviete flirtē ar viņas vīrieti. Īsi pēc tam sievietēm bija nepieciešams veikt citu, ar šo eksperimentu šķietami nesaistītu uzdevumu, proti, uzzīmēt dizainera zīmolu uz rokassomiņas. Kad sievietes juta greizsirdību, viņu atainotie zīmoli bija izmēros divreiz lielāki nekā tad, kad viņas tos zīmēja, izjūtos citas emocijas.

"Sajūtot, ka kāda cita sieviete apdraud viņas attiecības, sievietes automātiski iekarst un viņām rodas vēlme izrādīt sāncensēm Gucci, Chanel un Fendi zīmolus." skaidro Vangs. "Dizaineru soma vai dārgs kurpju pāris kalpo kā aizsargs."

Pētnieki apgalvo, ka viņu atklājums, kas publicēts prestižā bioloģijas nozares žurnālā "Journal of Consumer Research", parāda, ka sievietes, ieraugot, ka citai sievietei pieder dārga somiņa, automātiski pieņem, ka to nopircis viņas partneris.

Cits šī pētījuma aspekts norāda, ka brīvas sievietes arī izrāda interesi par jaukām lietām, neskatoties uz to, ka viņām tobrīd nav vīrieša, kuru būtu nepieciešams aizstāvēt no citām sievietēm. Pētnieki uzskata, ka tas skaidrojams ar to, ka brīvas sievietes ar dārgās somas palīdzību aizstāv savu iztēloto nākotnes draugu: "Daudzas sievietes, kurām šobrīd nav attiecību, iegādājas dizaina preces. Taču tas nenotiek tāpēc, lai aizsargātu savu šī brīža draugu, bet gan tāpēc, lai ar to it kā teiktu: "Turies tālāk no mana nākotnes vīrieša"," piebilst Vangs. "Sieviešu vēlme pēc uzkrītoša lietu patēriņa ir saistīta ar viņas statusu starp citām sievietēm."

Mēs varam droši pieņemt, ka brīva sieviete, kas vēlas atstāt iespaidu uz savām draudzenēm, vienkārši izrāda to naudas daudzumu, ko kādu dienu viņas dēļ tērēs iztēlotais vīrietis. Ja jūtaties skeptiski noskaņoti, tas visdrīzāk ir tāpēc, ka neticat evolūcijas teorijai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!