Atzīšanās "Šo krekliņu valkāju katru dienu jau divas nedēļas" turpmāk neliks apkārtējiem pretīgumā raukt degunus, ziņo portāls "FastCompany". Šobrīd vairāki uzņēmumi no merino vilnas un jūraszālēm ražo apģērbu, ko var nemazgāt dienām ilgi.

Var teikt, ka šobrīd pāri pasaule veļas jauna tendence – apģērbs, ko var nēsāt nedēļām ilgi bez mazgāšanas. Uzņēmums "Unbound Merino" no merino vilnas ražo t-kreklus, zeķes un apakšveļu, bet dabai draudzīgais uzņēmums "Pangaia" pērn radījis kreklus no jūraszāļu šķiedrām, ko iecienījušas tādas slavenības kā dziedātājs Džastins Bībers un aktieris Džeidens Smits.

Krāsainie "Pangaia" krekli ir apstrādāti ar piparmētru eļļu, lai starp mazgāšanas reizēm tie nezaudētu svaigumu. Uzņēmums aplēsis, ka retāka mazgāšana viena krekla mūžā var ietaupīt apmēram 3000 litru ūdens, salīdzinot ar parastu kokvilnas krekliņu. Tā cena ir 75 eiro (85 ASV dolāri).

View this post on Instagram

A post shared by PANGAIA (@thepangaia) on Jun 9, 2019 at 10:20am PDT


Uzņēmums "Unbound Merino" izvēlējies vilnu, jo tas ir dabīgs materiāls, kas ir elpojošs un neuzsūc mitrumu. Sviedri no ādas iztvaiko gaisā un neiesūcas audumā. Tas nozīmē arī to, ka vilnas audumi regulē temperatūru – karstā laikā mitruma iztvaikošana rada vēsuma sajūtu, bet vēsā laikā vilna saglabā ķermeņa siltumu. Cena par "Unbound Merino" kreklu ir 57 eiro (65 ASV dolāri).

Protams, vilna tiek izmantota auduma radīšanai gadsimtiem ilgi, vairāki zīmoli ir radījuši pārgājienu apģērbu, ko var nemazgāt vairākas dienas. Apavu zīmols "Allbirds" pat izveidojis vilnas kurpes, ko var valkāt bez zeķēm, turklāt bez nepatīkamā pēdu aromāta. Bet jaunuzņēmumu ideja ir ieviest šos principus ikdienas drēbju izvēlē. Priekšrocība, ka drēbes būs jāmazgā daudz retāk, īpaši noderēs ceļotājiem, kā arī tiem, kas vēlas saudzēt vidi, jo veļas mazgāšana sastāda 17% no mājsaimniecības ūdens patēriņa. Veļas mazgājamo mašīnu kompānija "AEG" atzīst, ka 90% drēbju, visticamāk, nav bijušas pietiekami netīras, lai tiktu iemestas veļas grozā.

Kā lielāko izaicinājumu jaunuzņēmumu vadītāji min sabiedrības uzskatu mainīšanu. Veļas mazgāšanas līdzekļu zīmoli ir pārliecinājuši patērētājus, ka drēbes jāmazgā bieži, iespējams, pat pēc vienas uzvilkšanas reizes, lai nodrošinātu tīrību un ievērotu higiēnas prasības. Un tas ir saprotams – lai palielinātu veļas mazgāšanas produktu tirdzniecību, ir jārada pārliecība, ka drēbes jāmazgā biežāk un biežāk. Šobrīd tas nozīmē, ka visgrūtāk būs pārliecināt klientus, ka, nemazgājot kreklu pēc vienas valkāšanas reizes, viņi nebūs smakojoši vai netīri.

View this post on Instagram

A post shared by Unbound Merino (@unboundmerino) on Dec 10, 2018 at 5:16am PST

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!