Foto: LETA/Publicitātes attēli
Bērnišķīgi, infantili, un labāk tad būtu palikuši vienkārši pie "Čukčuk" – tāda noskaņa valda mikroblogošanas vietnē "X", kur tauta nevairās paust viedokli par "Pasažieru vilciena" rebrendingu, proti, turpmāk mēs brauksim ar "Vivi". Sociālajos tīklos "Delfi" ieraudzīja dažus ierakstus, kas kvalificētos kā komplimenti, tomēr to ir maz. Bet uzņēmumā saka, ka kopumā ir saņemti atzinīgi vārdi "par mūsdienīgu un viegli uztveramu zīmolu".

Visupirms cilvēkiem šķiet, ka nosaukums ir pārlieku vienkāršs, banāls un bērnišķīgs. Daudziem "Vivi" vairāk skan kā neatliekamās medicīniskās palīdzības sirēnu skaņa, kad to izrunā bērns. Taču "Pasažieru vilciena" zīmola maiņas galvenā doma ir cita, proti, mēs sēžam "vienā vilcienā. No šejienes tad arī saīsinājums "Vivi".

Ļaudis platformā "X" rosina vēl citus nosaukuma variantus: "Tutū", "ČukČuk" un tamlīdzīgus. Šo noskaņu vienā kopainā trāpīgi apvienojis karikatūrists Gatis Šļūka:

Asociācijai ar rotaļu vilcieniņu ir pamats – ne viens vien vecāks savai atvasei pircis koka vilcieniņu "Vivi". Šādu:
Foto: Publicitātes foto

Latvijas Radio žurnālists Aidis Tomsons ar gudru ziņu atzīmē, ka tagad nāksies mazbērnus mācīt maķenīt citādāk:

Bet tie, kas "Vivi" nosaukumā iedziļinās no ārzemnieka skatu punkta, analizē vārda fonētisko daili un konotāciju. Izrādās, angliski runājoši mazuļi saka "vī vī", kad grib pačurāt:


Taču ir arī labi vārdi par zīmola maiņu. Tā, piemēram, Anne norāda, ka jaunais nosaukums ir ērti izrunājams gan pašiem, gan tūristiem. Uz mēles tas pilnīgi noteikti guļ labāk nekā "Pasažieru vilciens".


Savukārt Anna Bendika labus vārdus velta jaunajam logo, jo, viņasprāt, iepriekšējais dikti atgādinājis padomju laikus:


Visbeidzot daktere Skrūze-Janava ir lakoniska: ar jauno nosaukumu viss ir labi!

Uzņēmumā seko līdzi tautas viedoklim

"Pasažieru vilcienā", kas drīz būs "Vivi" redz un lasa iedzīvotāju noskaņojumu. Uzņēmuma pārstāve Sigita Zviedre portālam "Delfi" saka: "Mēs sekojam līdzi cilvēku atsauksmēm un vērtējumam sociālajos tīklos un portālu komentāros. Redzam, ka tie ir ļoti atšķirīgi - no atzinības par mūsdienīgu un viegli uztveramu zīmolu, iesmaidīšanas un dažādu atvasinājumu un jaunu ideju piedāvāšanas līdz klajam negatīvismam. Mēs novērtējam, ka tik daudziem rūp vilciena pasažieru pārvadājumu attīstība, redzam, kā pieaug Vivi kontu sociālajos kontos sekotāju skaits, kas liecina, ka cilvēki vēlas mūs sadzirdēt, saredzēt un doties kopā vienā vilcienā."

"Delfi" jau vēstīja, ka pāreja uz jauno zīmolu notiks pakāpeniski. Kā informē uzņēmumā, "jaunā zīmola nozīme ietver pārvietošanās dzīvīgumu, iespējas augt un attīstīties, ko uzticama mobilitāte paver cilvēku, uzņēmumu un valsts līmenī". "Vivi" esot viegli uztverams un saprotams arī starptautiskā vidē, kas veicina iespējas nākotnē sekmīgi izplesties Baltijas reģionā.
Jaunā logotipa izstrāde izmaksājusi 3900 eiro bez PVN. Kopējās elektrovilcienu interjera un eksterjera krāsojuma dizaina izstrādes, jaunā logo izstrādes, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrādes izmaksas ir 34 100 eiro bez PVN.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!