Foto: Shutterstock
Nākošreiz, kad dosies iepirkties, pievērs uzmanību tam, kā noformētas preču cenu zīmes! Pētījumā, kas publicēts izdevumā "Journal of Consumer Research", atklāts, ka cilvēkus, kuri pirkumu veic emociju iespaidā, vairāk piesaista apaļi skaitļi, savukārt, iegādājoties ko pārdomātu un sadzīvē nepieciešamu, mēs neapzināti pērkam preci, kuras cena norādīta nepāra ciparos ar atlikumu, vēstī "Cosmopolitan".

Respektīvi, ja, grozoties fantastiskas krāsas kleitā spoguļa priekšā un saprotot, ka to diemžēl nevari vilkt ne uz kursiem, ne darbu, kleitas cena būs, piemēram, 50 eiro, nevis 49,95 eiro, tu to iegādāsies tik un tā. Savukārt, pērkot kaut ko tik garlaicīgu, kā, piemēram, melnus legingus, tu tos drīzāk nopirksi tad, ja to cena būs 7,55 eiro, nevis 8 eiro. 

Pētnieki šo fenomenu skaidro ar cilvēku labvēlīgāku attieksmi ikdienas dzīvē pret apaļiem un pāra skaitļiem nekā nepāra cipariem, tāpēc, tieši emociju un impulsu vadīti, mēs biežāk iegādājamies preces ar minētajā veidā noformētām cenām. 

Tiesa, kā joko pētnieki, ja tev ziemas vidū izdosies sev iegalvot, ka salātzaļas zamša sandales ir obligāta nepieciešamība, cenai un ciparu pāra vai nepāra formai tik un tā vairs nebūs nozīmes…

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!