Mārtiņa Zalmana vārdu plašāka publika arī Latvijā pirmoreiz izdzirdēja 2017. gada nogalē, kad, uzvarot "Autosport Williams Engineer of the Future" jauno inženieru konkursā, 25 gadus vecais latvietis balvā ieguva iespēju piedalīties paātrinātās attīstības programmā – pievienoties "Williams" aptuveni 600 darbinieku lielajai komandai un nākamo divu gadu laikā iepazīties ar darbu dažādās tās nodaļās un jomās. Sfērā, kurai izvēlējies veltīt savu profesionālo karjeru – tās bija durvis uz Everestu.
Tagad, 2021. gada ziemā, jau droši varam novērtēt, kas no iecerētā sanācis. "Mazliet citādi, bet galu galā – labāk nekā gaidīju," kodolīgi rezumē Mārtiņš. "Kas nebija paredzēts manā divu gadu programmā, bet ko pats ļoti gribēju, bija darbs trasē. Tur ir tā īstā sāls – tas, kas mani tā piesaista autosportam. Strādājot birojā, tevi, protams, virza ideja, kā vārdā to dari, tomēr sacīkšu adrenalīnu sajust grūti. Tāpēc tāds bija mans klusais mērķis – vismaz uz kādu laiku man tur ir jānokļūst. Lai saprastu un izbaudītu, ko mēs te vispār darām." Un tas izdevās.
"Bija izveidojies labs kontakts ar mehāniskās daļas priekšnieku, un kādu dienu viņš izteicās, sak – mums komandā ir šāda pozīcija, gribam laiku pa laikam pamainīt kadrus, reizi gadā kādu aizsūtīt, un varbūt tu pēc pāris gadiem tā kā varētu. Sapratu – jā, forši, pēc pāris gadiem varētu, bet... gribas jau tagad, uzreiz! Un pieteicos uz pirmo kārtu," stāsta Mārtiņš. Un arī šoreiz nekļūdījās. Komanda no pretendentiem atlasīja divus piemērotākos, katram dodot iespēju pierādīt sevi vienā GP posmā, un 2019. gadā augusta beigās latvietis varēja kravāt somas ceļam uz Beļģiju – lai Spā trasē pierādītu bosiem, ka spēj būt noderīgs arī kaujas apstākļos un bez baltās apkaklītes. "Pēc tam saņēmu piedāvājumu 2020. gada sezonā strādāt šajā pozīcijā."