Apmēram 20 cilvēkiem tomēr izdevies palikt dzīviem, kad lielā augstumā atvērās durvis padomju ražotajai lidmašīnai IL-76 virs Kongo Demokrātiskās Republikas un daudzi pasažieri tika izrauti no lidmašīnas, tādējādi tiekot nolemtiem drošai nāvei.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Kāds izdzīvojušais stāstīja aģentūrai "Reuters", ka lidmašīnā atradās ap 200 cilvēku - kareivji, viņu ģimenes, sievietes un bērni.

"Es biju iemidzis un tad izdzirdēju cilvēkus kliedzam. Kad atmodos, pilots visiem teica nokļūt lidmašīnas priekšgalā. Tur mēs bijām ap 40, taču cilvēki turpināja iet bojā ... bija tikai ap 20 izdzīvojušo," viņš sacīja.

Savukārt aģentūra "RIA "Novosti"" ziņo par deviņiem izdzīvojušajiem, kuri nogādāti Kinšasas galvenajā slimnīcā. Ārsti izteikušies, ka viņiem ir viegli savainojumi un spēcīgs psiholoģisks šoks.

Pagaidām tiek ziņots, ka vairāk nekā 120 pasažieru gājuši bojā. Traģēdija notika apmēram 2200 metru augstumā nepilnu stundu pēc pacelšanās no Kinšasas lidostas.

Pagaidām nav zināms, cik cilvēku atradās lidmašīnā. Krievijas aviācijas amatpersona Kinšasā, kurš vēlējās palikt anonīms, sacīja, ka lidaparātā, iespējams, atradās 129 cilvēki.

Apkalpes locekļiem izdevies lidaparātu pagriezt atpakaļ un nolaisties Kinšasā.

Aģentūra "RIA "Novosti"" ziņo, atsaucoties uz diplomātiskiem avotiem Maskavā, ka lidmašīna piederēja Ukrainas Aizsardzības ministrijai. Apkalpe bija Ukrainas pilsoņi, kuri strādāja Kongo DR.

Lidaparāts lidoja no Kinšasas uz dienvidu pilsētu Lubumbaši. Tas bija Kongo armijas čārterreiss. Pasažieru vidū bija Kongo DR ātrās reaģēšanas policijas vienību vīri un viņu ģimeņu locekļi.

Četru dzinēju IL-76 plaši tiek izmantots Āfrikā, Tuvajos Austrumos, Indijā un Ķīnā. Neskatoties uz šo lidmašīnu vecumu, to izmantošana turpinās sakarā ar kravas lidaparātu trūkumu daudzās pasaules valstīs. Kongo DR ceļu infrastruktūra ir sagrautā stāvoklī, tādēļ tālas distances ceļojumus parasti veic ar lidmašīnām, kaut arī tās ir vecas un slikti apkoptas.

Aviokatastrofas Kongo DR notiek samērā bieži. Traģiskākā pēdējo gadu avārija notika 1996.gada janvārī, kad Krievijas kravas lidmašīnas "Antonov" apkalpei nācās atteikties no pacelšanās Kinšasas lidostā sakarā ar lidmašīnas pārslogotību. Lidaparāts lielā ātrumā ietriecās ļaužu pārpildītā tirgū, kas nelikumīgi bija uzcelts pie skrejceliņa. Pēc oficiāliem datiem, toreiz dzīvību zaudēja 365 cilvēki, taču neoficiāli tiek ziņots par vairāk nekā 800 upuriem, kurus sašķaidīja lidmašīnas propelleri vai nospieda riteņi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form