ASV Federālā aviācijas pārvalde ceturtdienas vakarā pieņēma rīkojumu par apmēram 1100 ASV lietotu lidmašīnu pārbaudi, kurās tiek lietota tāda pati stabilizatoru sistēma kā 31.janvārī katastrofu cietušajā aviosabiedrības "Alaska Airlines" lidmašīnā.
Rīkojums attiecas uz lidmašīnām MD-80, MD-90, B-717 un DC-9. To operatoriem trīs dienu laikā ir jāpārbauda šīs lidmašīnas un jāinformē pārvalde par inspekciju rezultātiem.

Aviosabiedrības "Alaska Airlines" lidmašīnai "Boeing MD-83" iegāžoties Klusajā okeānā, 31.janvārī gāja bojā visi 88 tajā esošie cilvēki.

"Alaska Airlines" ceturtdien atcēla divu tās lidmašīnu "Boeing MD-80" pacelšanos gaisā no Sietlas un Oregonas štata Portlendas pilsētas, kad inspekcijās tika konstatētas nepilnības kādas to skrūves konstrukcijā. Šī skrūve parasti tiek izmantota, lai saturētu kopā lidmašīnas astes stabilizatoru sistēmas daļas.

ASV Nacionālās transporta drošības pārvaldes izmeklētāji devās uz Sietlu, lai inspicētu šīs lidmašīnas.

Aviosabiedrība trešdien sāka brīvprātīgi pārbaudīt lidmašīnas pēc Nacionālās transporta drošības pārvaldes ziņām, ka ir atrasta katastrofu cietušās lidmašīnas stabilizatoru sistēmas skrūve un tā bijusi bojāta.

"Boeing" trešdienas vakarā ieteica pārbaudīt lidmašīnas MD-80, un Federālā aviācijas pārvalde tagad ir padarījusi šo ieteikumu par obligātu prasību.

Federālā aviācijas pārvalde uzskata, ka būs jāpārbauda 1900 lidmašīnas visā pasaulē, to skaitā 1100 lidmašīnas ASV. Pārvaldes rīkojums nav saistošs aviosabiedrībām ārpus ASV, bet paredzams, ka tās pakļausies šim rīkojumam.

Lidmašīnās MD-80, MD-90, B-117 un DC-9 tiek izmantota viena un tā pati stabilizatoru sistēma. Šīs lidmašīnas ir ražojusi kompānija McDonnell Douglas", kas tagad ir pievienota firmai "Boeing".

Vislielākā MD-80 flote - 260 lidmašīnas - ir otrai lielākajai ASV aviosabiedrībai "American Airlines".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!