Atklāta jauna planetārā sistēma
Foto: Ernst Vikne / cc

ASV Nacionālās aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA)astronomi ir atklājuši jaunu planetāro sistēmu ar vismaz sešām planētām, kas riņko ap centrālo zvaigzni līdzīgi kā mūsu Saules sistēmā, informē aģentūra "Reuters".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā norāda NASA pārstāvji, līdzība ar mūsu Saules sistēmu gan ir nosacīta.

Jaunajā objektā planētas ir ar daudz mazāku masu un riņķo pa orbītām, kas atrodas daudz tuvāk centrālajai zvaigznei, nekā tas proporcionāli ir Saules sistēmas planētām.

"Tās ir novietotas tik cieši kopā. Šai sistēmi nav līdzinieces līdz šim zināmo sistēmu vidū," atzinis NASA pētnieks Džeks Lizauers.

Jaunatklātā sistēma nodēvēta par "Kepler -11" un atrodas apmēram 2000 gaismas gadu attālumā no Zemes.

Atklājums izdarīts ar kosmisko teleskopu "Kepler", kuru palaida izplatījumā 2009. gadā. Viens no tā mērķiem ir Zemei līdzīgu planētu meklējumi, uz kurām būtu cilvēku dzīvei piemēroti apstākļi.

Līdz šim novērotas jau 1200 tā dēvētās ekzoplanētas, kas atrodas ārpus mūsu Saules sistēmas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.
Lasi vēl