Cīnoties gan ar kritumu pieprasījumā pēc aviobiļetēm, kas vērojams pēc 11.septembra uzbrukumiem ASV, gan ar aizvien sīvāko konkurenci Eiropā ar aviokompānijām, kuras piedāvā atlaides, parādos iestigušajai aviosabiedrībai ir sagaidāmi lielākie finansiālie zaudējumi kopš brīža, kad tā pirms 15 gadiem tika privatizēta.
"Pārskata secinājumi liecina par ievērojamām izmaiņām kompānijā "British Airways", kas turpina samazināt izmaksas un ir izvirzījusi mērķi iegūt 10 procentu operatīvo peļņu," teikts kompānijas prezidenta Roda Edingtona paziņojumā.
Tuvo reisu tirgū Eiropā ar BA konkurē tādas lētās aviokompānijas kā "Ryanair Holdings Plc." un "easyJet Plc.", atņemot klientus aviokompānijām, kuras piedāvā pilna apjoma servisu.
Tomēr pagājušajā gadā BA pārdeva pati savu budžeta aviokompāniju "Go" un trešdien noliedza, ka tā varētu dibināt vēl vienu lēto aviokompāniju. Tā vietā BA gatavojas pārstrukturēt savas tuvo reisu operācijas Eiropā, lai konkurētu ar budžeta aviokompānijām, ieviešot biļešu tirdzniecību internetā, vienkāršojot biļešu cenu veidošanu un samazinot ceļojumu aģentūru komisijas naudu, kā arī efektīvāk izmantojot savas lidmašīnas.
Edingtonas teica, ka BA gatavojas pārdot piecas savas tālo reisu lidmašīnas "Boeing", pārcelt 16 Gatvikas lidostā bāzētās mazākās lidmašīnas uz Mančestru, līdz 2003.gadam samazinot Gatvikas lidostas caurlaides spēju par 52 procentiem salīdzinājumā ar 2001.gadu.
Astoņi maršruti no Gatvikas tiks pārcelti uz Hītrovas lidostu, kas ir starptautiskā lidosta ar vislielāko kustību pasaulē, un aviokompānijas gaisa flote līdz 2003.gada vasarai tiks samazināta par 49 lidmašīnām līdz 305 lidmašīnām, teikts BA paziņojumā.