Ceturtdien intervijā radio BBC viņš teica: "Es biju tik sarūgtināts, kad redzēju izstādi, tā mani saniknoja. Šis mākslas pasākums, lielie gaumes tiesneši un arbitri pilnīgi nenodarbojas ar to, kam būtu jābūt mākslai."
Hovels, kurš pats savulaik studējis mākslu, it īpaši satriekts bijis par izkrāsotiem organiskā stikla griestiem, ko eksponējis mākslinieks Laiems Giliks. "Zem tādiem griestiem bufetēs es esmu sēdējis jau kopš sešdesmito gadu vidus. Tas nepavisam nav interesanti. Tas ir ļoti, ļoti garlaicīgi."
Ne vairāk viņu iespaidojis Fionas Baneres darbs "Arsewoman in Wonderland" - uz milzīga audekla ar ugunīgi rozā burtiem uzrakstīts katrs vārds no pornofilmas.
"Kad es ienācu galerijā, es nodomāju, ka tas ir kāds puantilisma [punktu glezniecības] darbs, bet izrādījās, viņa aprakstījusi pornofilmu," sašutis pauda Hovels.
Ministrs saka, ka nevaino pašus māksliniekus, jo viņi esot tikai savu kolēģu produkts un naudīgā mākslas pasākuma marionetes. "Mums vajadzīgas īstas sacelšanās un īstas revolūcijas, kas izsistu viņus no sliedēm," sacīja Hovels.
Tērnera izstāde parasti pelna ārkārtīgu atsaucību, gadā to apmeklē līdz pat 70 000 interesentu.
Pērn Tērnera balvu ieguva Martins Krīds, kurš bija izstādījis tukšu istabu, kurā ieslēdzas un izslēdzas gaisma.
Treisija Emina 1999.gadā slavu ieguva, izstādot savandītu gultu ar apvalkātu apakšveļu, prezervatīviem un šampanieša pudeļu korķiem. 1998.gada balva tika avangarda pārstāvim Krisam Ofili, kurš no ziloņa mēsliem bija izveidojis Jaunavu Mariju.
1995.gadā atzinību izpelnījās Demiena Hērsta aita formaldehīda marinādē, savukārt Tonijs Keijs savulaik kā eksponātu mēģināja izlikt bezpajumtnieku metālstrādnieku.
Šāgada Tērnera balvas tiks pasniegtas 8.decembrī.