Būtiņģes naftas terminālā pirmdienas vakarā noplūdušas aptuveni trīsarpus tonnas jēlnaftas, apstiprināja Latvijas Jūras administrācijas Meklēšanas un glābšanas dienesta priekšnieks Andris Bernāns.
Izplūdušais jēlnaftas daudzums ir ekvivalents aptuveni četriem kubikmetriem.

Pēc Lietuvas Civilās aizsardzības departamenta informācijas, noplūde notikusi ap plkst.20.45, plīstot kāda tankkuģa naftas pārsūknēšanas caurulei vai arī tāpēc, ka no caurules pilnīgi nav bijušas izsūknētas naftas atliekas.

Klaipēdas jūras ostas priekšnieka vietas izpildītājs Ričards Lučka informēja, ka noplūde notikusi, uzpildot kuģi "Almanama", kas peld ar Bahreinas karogu.

Kuģī pirmdienas vakarā tika iesūknēta lielākā daļa paredzētās naftas - 70 tonnas no plānotajām vairāk nekā 80 tonnām.

Kad laika apstākļi normalizēsies, Bahreinas tankkuģis, kas vētras dēļ dreifē jūrā, atgriezīsies pie uzpildes vietas un uzņems atlikušo naftas daudzumu.

Rindā uz uzpildi jau gaida nākamais - Itālijas tankkuģis.

Tā kā jūrā plosījusies vētra ar vēja ātrumu 20 - 25 metri sekundē un bijis tumšs, attiecīgie dienesti nav spējuši nokļūt līdz avārijas vietai. Speciālisti uzskata, ka tagad nesavāktā jēlnafta jau būs nokļuvusi līdz Liepājai, jo noplūdes brīdī pūtis dienvidrietumu vējš.

Tomēr Rīgas Jūras vides pārvaldes Jūras kontroles daļas priekšnieks Fēlikss Klagišs BNS sacīja, ka, iespējams, piesārņojums līdz Liepājai "taustāmā veidā" nemaz nenokļūs, jo, tā kā jēlnafta ir vieglāka par mazutu, tā varētu izkliedēties lielā vēja dēļ.

Bernāns pauda, ka jēlnaftas daudzums nav sevišķi liels, taču tas ūdenī izšķīdīs un vēlāk krastā radīs piesārņojumu "garākā joslā".

Klagišs informēja, ka Jūras vides pārvalde otrdien pieprasīs rakstiskus paskaidrojumus no Klaipēdas reģionālā vides departamenta, kādēļ nelaime notikusi, kādēļ šādos laika apstākļos notikušas pārkraušanas operācijas, lai gan noteikumi to neļauj, un tamlīdzīgi.

Hidrologiem pārvalde lūgs noteikt piesārņojuma kustības maršrutu.

Savukārt uz iespējamo naftas produktu izskalošanas vietu otrdien tiks nosūtīts dežurējošais inspektors, kas noskaidros, vai jēlnafta izskalota piekrastē.

Jāatgādina, ka Būtiņģes naftas termināls atrodas tikai septiņus kilometrus no Lietuvas un Latvijas robežas. Jau tā celtniecības laikā gan Latvijas varas iestādes, gan "zaļo" aktīvisti pauda bažas par termināla drošību un to, ka avārijas gadījumā apdraudēta būs arī Latvijas piekraste.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!