Starptautiskais dziesmu konkurss "Eirovīzija 2009", kas šogad norisināsies Maskavā, izmaksās vairāk nekā 42 miljonus ASV dolāru (22 miljoni latu), vēsta krievu prese.

Šo informāciju apstiprinājis arī konkursa organizatoru pārstāvis Valērijs Vinogradovs un televīzijas kanāla "Pervij kanal" ģenerāldirektors Konstantins Ernsts.

Kā pavēstīja Vinogradovs, konkursa budžetu veido pieci avoti. Krievijas valdība konkursa organizēšanai piešķīrusi vienu miljardu rubļu (16 miljonus latu), Maskavas pašvaldība - 200 miljonus rubļu (3,2 miljonus latu), Eiropas raidorganizāciju asociācija - aptuveni piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu).

Konkursa norisi atbalsta arī oficiālie sponsori - "Raiffeisenbank", "Schwarzkopf", "Rostelekom", "Pepsi", "Mary Kay" un "Gold Mine Beer". Lai arī telekanāla izdevumi un sponsoru finansējuma apmērs netiek atklāts, zināms, ka bez telekompānijas pašfinansējuma konkursa budžetu veido 42 miljoni ASV dolāru (22 miljoni latu).

Pēc Ernsta vārdiem, pagājušajā gadā Eirovīzijas konkurss izmaksāja 24 miljonus eiro (16,8 miljonus latu).

Lielākā daļa naudas izlietota skatuves būvniecībai, kas būšot lielākā visā konkursa vēsturē, arēnas "Oļimpijskij" nomai, reklāmai, transportam un apkalpojošā personāla ekipējumam. Par vides reklāmu, kas sociāla pasūtījuma ietvaros tika izvietota Maskavā uz 800 reklāmas paneļiem, organizatoriem nebija jāmaksā.

Eirovīzijas konkursa finālu arēnā "Oļimpijskij" varēs noskatīties 19 000 cilvēku, taču tikai puse biļešu nonākusi pārdošanā, jo pārējās tiks piešķirtas bez maksas. Biļetes uz gala koncertu maksā, sākot no 5100 līdz 99 800 rubļiem (no 81,6 līdz 1596 latiem), taču organizētāji nav atklājuši, cik daudz izdevies nopelnīt ar biļešu tirdzniecību, vien norādot, ka, salīdzinot ar izdevumiem, summa ir niecīga.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!