Eiropas Komisija ceturtdien pieņēma šajā ceturksnī otro reizi atjaunināto Eiropas Savienībā aizliegto lidsabiedrību sarakstu, kas izveidots šā gada martā un šā gada jūnijā jau reizi grozīts. Šis jaunais saraksts aizstāj iepriekšējo sarakstu un tas ir jau pieejams Komisijas tīmekļa vietnē. Tādējādi Komisija pilda savu apņemšanos regulāri atjaunināt melno sarakstu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
"Papildus melnā saraksta grozījumiem mēs arī aktīvāk uzraudzīsim vairākus pārvadātājus, kas regulāri veic pasažieru lidojumus Eiropā," uzsvēra Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Ž.Barro (Jacques Barrot), kas ir atbildīgs par transporta jautājumiem. Komisija uzklausīja visus tos gaisa pārvadātājus un valstu civilās aviācijas iestādes, uz kurām šis saraksts varēja attiekties un kuras bija to prasījušas. Šī uzklausīšana notika dalībvalstu Aviācijas drošības ekspertu komitejā, kuras uzdevums ir palīdzēt Komisijai šajā jomā. Papildus sarakstā veiktajiem grozījumiem, Komisija un dalībvalstu Aviācijas drošības ekspertu komiteja izskatīja vēl sešas atsevišķas lietas. Tika izskatīta drošības situācija tādās lidsabiedrībās kā Krievijā sertificētā "Pulkovo Aviation", Pakistānas "Pakistan International Airways", Ganas "Johnsons Air" un visbeidzot "Ajet" (bijusī "Helios Airways"), kas sertificēta Kiprā. Visos šajos gadījumos Komisija uzskatīja, ka saskaņā ar piemērojamajiem gaisa drošības kritērijiem tūlītējs darbības aizliegums nav vajadzīgs. Tomēr Komisija nodrošinās pastiprinātu uzraudzību, lai minētie gaisa pārvadātāji un to kontroles iestādes īstenotu paziņotos koriģējošos pasākumus, un tuvāko nedēļu laikā Komisija atkal varētu pārbaudīt drošības pasākumu atbilstību Eiropas mērogā. Galvenās izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo Kopienas sarakstu, ko pieņēma šā gada 20. jūnijā (ar Komisijas Regulu Nr. 910/2006), ir šādas:
  • Pēc Komisijas priekšlikuma sarakstā ir iekļautas divas individuālas lidsabiedrības: Uz Kenijas lidsabiedrību "DAS Air Cargo" un Ugandas – "Dairo Air Services" turpmāk attiecas pilnīgs aizliegums (A pielikums), ņemot vērā nopietnus trūkumus drošības jomā, kas šajās saistītajās lidsabiedrībās tika konstatēti pēdējo mēnešu laikā.
  • Visas Kirgīzstānas Republikā sertificētās 27 lidsabiedrības ir pakļautas pilnīgam aizliegumam (A pielikums), ņemot vērā valsts kontroles iestāžu nespēju nodrošināt efektīvu uzraudzību.
  • Apstiprināto lidsabiedrību saraksti tika atjaunināti četrām no piecām valstīm, uz kurām jau attiecās pilnīgs aizliegums, pamatojoties uz šo valstu iesniegto jaunāko informāciju. Tā kā šīs valstis nolēma anulēt atļaujas 68 pārvadātājiem, tie bija spiesti pārtraukt darbību. Tādējādi no saraksta tika izņemti 19 pārvadātāji Kongo Demokrātiskajā Republikā, 21 – Libērijā, 18 – Sjeraleonē un 10 – Svazilendā. Turklāt sarakstā tika ietverti astoņi pēdējā laikā Kongo Demokrātiskajā Republikā dibināti pārvadātāji (A pielikums).
  • Afganistānas lidsabiedrība "Ariana Afghan Airlines" ir pārdevusi vienīgo Francijā reģistrēto lidmašīnu, ar kuru tā drīkstēja veikt lidojumus Eiropā, un tāpēc uz šo lidsabiedrību turpmāk attiecas pilnīgs aizliegums (A pielikums).
  • Uz Komoru lidsabiedrību 'Air Services Comores", kas iepriekš bija pilnīgi aizliegta, tagad attiecas darbības ierobežojums, un tā turpmāk varēs veikt lidojumus Kopienā ar tādu gaisa kuģi, kas nesen aprīkots ar atbilstošām drošības iekārtām.
  • Visbeidzot tika atzīmēts progress, ko veikusi Taizemē sertificētā lidsabiedrība "Phuket Air" kopš šā gada marta aizlieguma, bet tāpat kā Korejas Tautas Demokrātiskās Republikas lidsabiedrības "Air Koryo" gadījumā Komisija uzskatīja, ka ir priekšlaicīgi šo pārvadātāju svītrot no saraksta.
    Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
    Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

    Comment Form