Pirmdien Eiropas Komisija darīja zināmu jauno plānu paātrināt drošāku, videi nekaitīgāku un "gudrāku" automašīnu ieviešanu. Šogad Komisija sāks sarunas ar Eiropas un Āzijas autotransporta nozares apvienībām ar mērķi panākt vienošanos par to, lai no 2010. gada visu jauno automašīnu standarta aprīkojumā tiktu iekļauta sistēma "eCall", kas sniedz iespēju visā Eiropā veikt ārkārtas izsaukumus no transportlīdzekļa. Komisija veicinās arī citu dzīvības glābšanas tehnoloģiju ieviešanu un veiks pētījumus par to, kā ar tehnoloģiju palīdzību padarīt automašīnas videi nekaitīgākas un "gudrākas".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
"Tehnoloģijas spēj glābt dzīvību, uzlabot ceļu satiksmi un aizsargāt vidi. Eiropas Savienībai ir jānodod šī labā vēsts patērētājiem un jāturpina izdarīt spiedienu uz ieinteresētajām aprindām, lai nodrošinātu Eiropas iedzīvotājiem drīzāku guvumu no šīm lieliskajām tehnoloģijām," paziņojusi informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Vivjena Redinga.

"Ja mēs patiešām vēlamies glābt dzīvības uz Eiropas ceļiem, tad 27 dalībvalstīm ir jānosaka termiņš, līdz kuram "eCall" un elektroniskās stabilitātes kontroles sistēma (ESK) jāiekļauj visu jauno automašīnu standarta aprīkojumā. Turklāt mums ir jānovērš arī administratīvie šķēršļi jauninājumiem, kuri padarīs automašīnas drošākas un videi nekaitīgākas. Piemēram, ir jānodrošina vajadzīgo radiofrekvenču pieejamība kooperatīvajām braukšanas kontroles sistēmām, kas palīdzēs samazināt satiksmes negadījumu skaitu, autoceļu noslogotību un CO2 emisijas. Ja straujš progress nav panākams ar brīvprātīgiem pasākumiem, esmu gatava rīkoties."

Pirmdien pieņemtajā jaunajā Komisijas Paziņojumā par viedajām automašīnām ir uzsvērtas trīs prioritātes — panākt, lai transportlīdzekļi būtu drošāki, videi nekaitīgāki un "gudrāki". Pētījumi norāda, ka "eCall" sistēma Eiropā palīdzētu izglābt līdz pat 2500 dzīvībām, elektroniskās stabilitātes kontroles sistēma ik gadu glābtu 4000 dzīvības un novērstu 100 000 sadursmes, savukārt piemērota bremzēšanas palīdzības sistēma un sadursmes novēršanas sistēma par 60 % varētu samazināt negadījumu skaitu, kuros automašīna ietriecas priekšā braucošajā transportlīdzeklī.

Komisija līdz 2008. gada vidum izstrādās arī vadlīnijas par to, kā veicināt šādu "viedo" tehnoloģiju ieviešanu — piemēram, paredzot nodokļu atvieglojumus dalībvalstu nodokļu shēmās.

Lai padarītu ceļu satiksmi "zaļāku", Komisija 2008. gadā ierosinās plānu, kā ieviest visefektīvākās tehnoloģijas ar zemu CO2 emisiju līmeni; plāns attieksies gan uz transportlīdzekļiem, gan infrastruktūru. Tas būs balstīts uz rezultātiem, kas gūti, izsakot skaitļos informācijas un sakaru tehnoloģiju sniegto ieguldījumu ceļu satiksmes radīto CO2 emisiju samazināšanā — droši dati šajā jautājumā šobrīd vēl nav pieejami.

Lai ceļu satiksmi padarītu "gudrāku", Komisija aicina attiecīgās ieinteresētās aprindas izstrādāt standarta saskarni, lai nodrošinātu, piemēram, mobilo navigācijas iekārtu mijiedarbību ar citām transportlīdzeklī integrētajām sistēmām. Komisija arī aicina aprīkojuma piegādātājus un automašīnu ražotājus īstenot tās 2006. gada ieteikumu "Cilvēka un mašīnas saskarnes" par pamatprincipiem mobilo informācijas un sakaru sistēmu drošai uzstādīšanai un lietošanai automašīnā. Turklāt Komisija turpinās finansēt pētījumus par tēmu "viedie sakaru līdzekļi drošākam un efektīvākam transportam".

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form