Lai novērstu aviopasažieru maldināšanu, Eiropas Parlaments prasa noteikt, ka turpmāk gaisa pārvadājumu cenās jāiekļauj visi piemērojamie nodokļi, nodevas, piemaksas un maksas, kuras zināmas publicēšanas brīdī. Šādu prasību Parlaments prasa iekļaut regulā par kopīgiem ES noteikumiem gaisa pārvadājumu pakalpojumos.
Pārskatot 1992. gadā pieņemto, tā dēvēto "trešo liberalizācijas paketi", gaisa transporta pakalpojumos, paredzēts uzlabot Eiropas aviācijas tirgus darbību, padarīt lidojumus drošākus un labāk aizsargāt pasažieru tiesības. Šodien pieņemtais Eiropas Parlamenta ziņojums attiecas uz regulu, kas cita starpā nosaka darbības licenču pārvaldību, lidaparātu nomu, sabiedrisko pakalpojumu saistības, cenu pārskatāmību, gaisa satiksmes sadali starp lidostām.

Eiropas Parlaments priekšlikumu trešdien izskatīja pirmajā lasījumā.

Deputāti grozījumos prasa, lai lidojumu operatori par cenām sniegtu visaptverošu informāciju visos veidos, ieskaitot internetā: publikācijām šajā saziņas līdzeklī jāpievērš īpaša uzmanība, jo lēto aviokompāniju gadījumā tas var būt vienīgais veids, kā iegādāties biļetes.

Eiropas Parlaments prasa noteikt, ka "gaisa pārvadājumu maksās, kas publicētas jebkādā veidā, tostarp internetā, [..]jāiekļauj visus piemērojamos nodokļus, nodevas, piemaksas un maksas, kuras zināmas publicēšanas brīdī."

Biļetes cenu ar vien biežāk palielina papildu samaksas, kas izriet no drošības pakalpojumiem. Arī šim maksām deputātu skatījumā "jābūt pārskatāmām un tās atsevišķi jānorāda uz biļetes vai citā veidā", neskatoties uz to, vai maksu iekasē dalībvalsts vai aviokompānija.

Darbības bāžu atrašanās ārpus ES līdz šim vairākkārt ir radījusi ar sociālajām tiesībām saistītas problēmas. Parlaments tāpēc prasa dalībvalstīm garantēt, lai arī attiecībā uz šajās bāzēs nodarbināto personālu tiktu pienācīgi ievēroti Kopienas un attiecīgās valsts sociālo tiesību akti.

Eiropas Parlaments arī prasa, lai Eiropas Komisija iesniegtu tiesību akta priekšlikumu par Eiropas sociālajiem un darba apstākļiem aviācijas nozarē. Līdz šā tiesību akta spēkā stāšanās brīdim jāprasa, lai aviopārvadātāji ievērotu noteikumus par darbinieku nosūtīšanu.

Kopienas gaisa pārvadājumu nozarē trešais liberalizācijas posms sākās 1992. gada 23. jūlijā, kad ES pieņēma trīs regulas — tā dēvēto trešo likumprojektu paketi. Tas sekoja diviem pirmajiem liberalizācijas posmiem pēc līdzīgu tiesību aktu pieņemšanas 1987. gadā un 1990. gadā.

Grozījumi tagad nosūtīti izskatīšanai ES Padomē, kas pieņems savu pirmā lasījuma nostāju. Tikai tādā gadījumā, ja Padomei pieņemami visi Parlamenta grozījumi, likumprojektu iespējams pieņemt galīgi. Ņemot vērā, ka iepriekšējas Parlamenta vienošanās ar ES Padomi nav, sagaidāms, ka likumprojekta izskatīšana turpināsies otrajā lasījumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!