Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Amerikāņu sociālā tīkla vietne "Facebook" ASV Kalifornijas štatā iesniegusi tiesā prasību pret vienu juridisku un divām fiziskām personām par vietnes noteikumu un reklāmas pārkāpumiem, portālu "Delfi" informē "Facebook" komunikācijas konsultante Latvijā Iveta Stepanova.

Atbildētāji ar viltu lietotāju ierīcēs instalēja ļauntūru, ar kuras palīdzību piekļuva lietotāju "Facebook" kontiem un publicēja krāpnieciskas reklāmas, piedāvājot preču viltojumus un diētas tabletes, teikts "Facebook" paziņojumā.

Lai piesaistītu auditoriju, atbildētāji viltus reklāmās mēdza izmantot slavenību attēlus – šo metodi sauc par "slavenību ēsmu" ("celeb bite"). Dažos gadījumos izmantoti arī maskēšanās paņēmieni jeb "cloaking" – apzināti slēpts saites patiesais galamērķis, sociālā tīkla sistēmā norādot vienu lapu, bet lietotājiem – citu, skaidrots paziņojumā.

Maskēšanas paņēmieni nereti ir ļoti sarežģīti un labi organizēti, un tos izmantojošās privātpersonas un organizācijas ir grūti atklāt un saukt pie atbildības, norāda sociālais tīkls. Tāpēc līdz šim nav bijis pārāk daudz šāda veida juridisku prasību. Šajā gadījumā "Facebook" lietotājiem, kuru konti tika izmantoti nesankcionētu reklāmu publicēšanai, atlīdzināja zaudējumus un palīdzējām padarīt viņu kontus drošākus, apgalvo kompānija.

Lai aizsargātu lietotājus un izjauktu šāda veida ļaunprātīgas darbības, "Facebook" sola turpināt atklāt darbības, kas vērstas uz platformas ļaunprātīgu izmantošanu. Platformas integritātes nodrošināšanai ir svarīgi radīt reāli jūtamas sekas tiem, kas maldina lietotājus un izmanto maskēšanas paņēmienus, uzskata "Facebook".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!