Foto: EPA/Scanpix/LETA

Lielākās pasažieru lidmašīnas "Airbus A380" izmantošana Covid-19 pandēmijas laikā izrādījusies tik nerentabla, ka no kopumā 15 aviokompāniju rīcībā esošajiem 240 milzu laineriem patlaban tikai trīs lidaparātus izmanto viena kompānija – "China Southern Airlines".

Ar konkrētajām lidmašīnām kompānija joprojām turpina apkalpot reisus starp Ķīnu un Ziemeļameriku, kā arī Eiropas lielpilsētām, vēsta "Aero Time". Pēdējās nedēļas laikā no Austrumu lielvalsts ekonomiskā un rūpnieciskā centra Guandžou tās devušās uz Londonu, Amsterdamu, Vankūveru un Losandželosu.

Krīzes dēļ pat lielākais šī modeļa lidmašīnu operators "Emirates" ir spiests turēt dīkstāvē visas 115 tā īpašumā esošās "A380" un aviokompānijas prezidents Tims Klarks pat neslēpis, ka "A380" laiks ir beidzies. Beidzies ir arī cita milža "Boeing 747" sērijas laiks, viņš atzīmējis, vienlaikus norādot, ka pēc laika noteikti pieaugs pieprasījums pēc nedaudz mazāko lidmašīnu modeļiem - "Airbus A350" un "Boeing 787".

Pēdējās nedēļās gan izskanējis, ka kāds pagaidām anonīms pasūtītājs vācu kompānijai "Lufthansa Technik" uzdevis pārbūvēt "A380" kravu pārvadāšanai. Sākotnēji, vēl izstrādājot šo lidmašīnu, "Airbus" arī strādāja pie šīs sērijas kravas lidmašīnas modeļa, bet nepietiekamas intereses dēļ projektu pārtrauca.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!