Igaunijā pret pieciem nesen bankrotējušiem tūrisma uzņēmumiem Patērētāju aizsardzības birojam sūdzības ir iesnieguši 240 cilvēki, prasību kopējā summa sasniedz piecus miljonus kronu (225 000 latu), raksta laikraksts "Postimees".

Kārtējais tūrisma uzņēmums savas durvis slēdza šā gada sākumā, par to Patērētāju aizsardzības birojs ir saņēmis 15 sūdzības 278 795 kronu (12 550 latu) apmērā. Visvairāk sūdzību (101) birojs ir saņēmis par uzņēmumu "Aaria Reisid", prasību kopējā summa sasniedz 1,4 miljonus kronu (63 000 latu).

Tomēr ar visbezkaunīgāko rīcību pagājušajā gadā izcēlās uzņēmums "Eurotour", kurš no 42 klientiem iekasēja 50 000 kronu par ekskluzīvu piedzīvojumu ceļojumu uz Namībiju, bet pēc tam drīz vien paziņoja par darbības pārtraukšanu.

Pēdējās ceļojuma iemaksas uzņēmums pieņēma vēl dienu pirms likvidācijas lēmuma pieņemšanas. Par šo uzņēmumu Patērētāju aizsardzības birojs ir saņēmis 47 sūdzības 1,8 miljonu kronu (81 000 latu) apmērā. No kopējās iemaksātās summas klienti atguva tikai 11%. Pret uzņēmumu ir ierosināta krimināllieta.

Kā norādīja Igaunijas Patērētāju aizsardzības biroja Patērētāju politikas nodaļas galvenā speciāliste Kadri Kauksa, pēdējā pusgada statistika liecina, ka, pasūtot ceļojumu, cilvēkiem jārēķinās ar risku, ka ceļojums var tikt atcelts.

"Lai nedaudz mazinātu risku, noteikti ir jāpārliecinās, vai ceļojuma organizatoram ir ar likumu noteiktā obligātā rezerve," sacīja Kauksa, ieteikdama pārbaudīt tūrisma uzņēmumu uzticamību arī pēc internetā un tūrisma forumos pieejamās informācijas.

Saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu Igaunijas tūrisma uzņēmumiem ir pienākums glabāt rezervi vismaz 200 000 kronu (9000 latu) apmērā. Šī nodrošinājuma galvenā jēga ir segt izdevumus par ārvalstīs esošas tūristu grupas atgriešanos mājās uzņēmuma maksātnespējas gadījumā, no tās pašas summas tiek atlīdzināti arī izdevumi par atceltu ceļojumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!