Ziemeļeiropas gāzes vads ir principiāli jauns Krievijas dabasgāzes transportēšanas maršruts, kura raksturīga iezīme ir tā, ka tas nešķērso tranzītvalstu teritorijas, tā Krievijai mazinot riskus un gāzes transportēšanas izmaksas.
Satraucoši, ka projekts apstiprināts laikā, kad Baltijas valstis un Polija jau bija iestājušās Eiropas Savienībā (ES), akcentē Ilvess. Īpaši nepatīkamu situāciju padara tas, ka nenotika diskusijas par projektu ES iesaistīto valstu vidū.
"Tā, manuprāt, ir ļoti nevēlama un bīstama tendence, kad viena ES dalībvalsts gūst acīmredzamu ekonomisku labumu uz citu ES dalībvalstu rēķina. Šis gadījums arī parāda: ja ES grib būt efektīva, tad tai ir nepieciešama kopēja enerģētikas politika, kopēja tirdzniecības politika," intervijā Latvijas biznesa laikrakstam uzsver Igaunijas prezidents.
LETA jau ziņoja, ka pret gāzes vada būvi, apejot Baltijas valstu un Polijas teritoriju, asi iebilduši Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un īpaši Polijas pārstāvji, kas apsūdz arī ES dalībvalsti Vāciju savu bloka partneru interešu ignorēšanā.