Nākamnedēļ, 26.decembrī, Krievijas Ļeņingradas apgabala Ustjlugā darbu sāks ogļu pārkraušanas termināls, kurā tiks piekrauts pirmais kuģis, kas dosies uz Somiju. Ustjlugas ogļu termināls ir arī pirmais reālais projekts visā šīs ostas kompleksā, taču pagaidām tas ir nerentabls, šodien vēsta avīze "Vedomosti".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Paredzams, ka Krievijas valdības sēdē tajā pašā dienā, 26.decembrī, tiks lemts par valsts akciju daļas samazināšanu ostā līdz kontrolpaketes līmenim. Pretējā gadījumā investori draud pārtraukt ostas otrās kārtas izbūves finansējumu, norāda laikraksts.

Ustjlugas ogļu termināla projekta operators ir kompānija "Rosterminalugoļ", kura 51% akciju pieder valstij Valsts īpašuma ministrijas personā. 45% uzņēmuma pieder investīciju kompānijai "Sokolovskaja", kas ir arī vairāku Kuzbasa ogļu ieguves šahtas īpašniece. 4% termināla pieder "Transņeftj".

Tikko pabeigtās 560 miljonu rubļu vērtās termināla pirmās kārtas jauda ir 0,5 miljoni ogļu gadā, kas, pēc "Vedomosti" un nozares speciālistu uzskata, ir nepietiekami maz. Caur Krievijas ostām jau tagad gadā tiek eksportēti 25,6 miljoni tonnu ogļu, bet caur Ukrainas un Baltijas valstu ostām - 6,4 miljoni tonnu. Krievijas Transporta ministrija redz Ustjlugā alternatīvu Ukrainai un Baltijai.

Tomēr, kaut arī ogļrūpnieki atzīst, ka eksportēt caur Baltiju pie tagadējiem tarifiem ir dārgāk nekā caur Krievijas ostām, pašreizējās Krievijas ostu jaudas ir par mazu, lai apmierinātu eksportētāju prasības.

"Pagaidām Ustjlugas dotie 2% pieauguma Krievijas ostu ogļu eksporta jaudām izskatās vairāk nekā pieticīgi," raksta "Vedomosti", dodot mājienu, ka Ustjluga nespēs aizvietot Baltijas un Ukrainas ostas.

Savukārt holdingkompānijas "Sokolovskaja" prezidents Aleksandrs Draņičkovs laikrakstā atgādina, ka pie pašreizējās termināla pirmās kārtas jaudas - 0,5 miljoni ogļu gadā, tas nevar būt rentabls. Lai ogļu osta strādātu ar peļņu, būtu jāuzbūvē tās otrā kārta, kas jaudu palielinātu līdz 4 miljoniem tonnu gadā.

"Taču termināla otrās kārtas būve atrodas zem jautājuma zīmes. Tai nepieciešami aptuveni 1,4 miljardi rubļu, bet 2002.gada budžetā atvēlēti tikai 100 miljoni rubļu," raksta avīze.

"Sokolovskaja" prezidents Draņičkovs gan ir piedāvājis Krievijas valdībai veikt papildu akciju emisiju, kuras iznākumā 68% pagaidām "Rosterminalugoļ" rīcībā esošo akciju nonāktu "Sokolovskaja" īpašumā. "Mēs nevēlamies ieguldīt naudu lietā, ko nekontrolējam," paskaidroja investīciju firmas vadītājs. Krievijas Valsts īpašumu ministrija līdz šim ir noraidījusi Draņičkova piedāvājumu.

"Vedomosti" tomēr norāda, ka jautājums par Ustjlugas termināla akciju papildu emisiju ir iekļauts 26.decembra valdības sēdē.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form