Automašīnu jumta bagāžnieki ir ērta un ekonomiska iespēja palielināt spēkrata bagāžnieku līdz 500 litriem, lai ziemas atpūtas braucienos atrastos papildus vieta ceļojuma mantām.

Vācijas institūts "publi zitat" informē, ka pirms jumta bagāžnieka iegādes būtu jāpievērš lielāka uzmanība ražotāja norādītajiem telpiskajiem lielumiem. Pārbaudot 14 jumta bagāžniekus, "publi zitat" konstatēja, ka daudzu ražotāju dati būtiski atšķiras no realitātes. Piemēram, jumta bagāžnieks "Thule Dynamic 800" pēc tehniskā apraksta piedāvā 420 litrus, bet realitātē ir tikai 274 litri, t.i., neprecizitāte sasniedz 34,67%. Citos mērījumos kļūdas apmērs bija starp 12,21% un 14,53% - "Styleform Farad 680", "ATU Sprint 320", "Thule Spirit 820" un "Rameder Pre".

Vismazākā kļūda ir konstatēta jumta bagāžnieku ražotāja "Kamei" produktam "Corvara 390K", kur tā ir tikai 3,85%. Jumta bagāžnieks "Kamei Husky L" ir par 4 litriem lielāks, nekā norādīts, un modelim "Delphin 470" ir par 2,7 litriem lielāks.

Auto eksperti iesaka vienmēr rūpīgi pārliecināties par jumta bagāžnieka stiprinājumu un par korektu mantu izvietojumu jumta bagāžniekā. Piemēram, jumta bagāžnieka priekšpusē novieto mīkstākas lietas – guļammaisu vai ziemas jakas. Ļoti svarīgi ir pārliecināties par automašīnas jumta konstrukcijas kravnesību, kas varbūt gan 50 kg (Mercedes-Benz A-Klase) vai 75 kg (VW Golf). No šī noteiktā maksimālā svara ir jāatņem jumta konstrukcijas un jumta bagāžnieka svars. Tāpēc ievietotās bagāžas svars būs uz pāris kilogramiem mazāks. Auto eksperti iesaka ar jumta bagāžnieku nebraukt ātrāk par 120-130 km/h, lai gan nevienā dokumentā tas nav konkrēti ierobežots.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!