Ķīnas valdība sākusi īstenot jaunu nacionālu veselības kampaņu piena popularizēšanai bērnu un jauniešu vidū. Kampaņas lozungs ir "Dzeriet pienu dzimtenei" un tajā ķīniešu bērnus aicina lietot šo veselīgo produktu arī tāpēc, lai "izaugtu un pāraugtu savus japāņu vienaudžus".
Līdz šim piens un piena produkti tradicionālajā ķīniešu uzturā nebija populāri, taču tagad komunistu valdība atzinusi tā lielo nozīmi. Daudzi uzturzinātnieki atzīst, ka tieši piena produktu trūkums kavē ķīniešu bērnu un jauniešu vidējā auguma un svara pieaugumu pēdējo desmit gadu laikā, kas vērojams daudzās pasaules valstīs. Sevišķi sāpīgi ķīniešiem esot vērot, kā viņus pāraug ilggadējie sāncenši japāņi, kurus vēl nesen neoficiālajā propagandā nereti nicinoši dēvēja par punduriem.

"Vienīgais veids, kā atrisināt šo problēmu, ir vairāk dzert pienu," laikraksts "China Daily" citē lauksamniecības ministra vietnieku Džanu Baoveņu. Turpmāk valsts programmas ietvaros skolām, bērnudārziem un citām bērnu iestādēm piegādās subsidētu pienu un jogurtu, paziņojis viceministrs. Vienlaikus šis valsts projekts būs arī nopietns atspaids pagaidām nelielajam piena lopkopju pulkam Ķīnā. Valdība cer, ka, pieaugot ganāmpulkiem, piena un tā produktu patēriņš valstī arī jau būs strauji palielinājies.

Aptaujas rāda, ka pašlaik tikai viens no pieciem ķīniešu bērniem pilsētās daudzmaz regulāri lieto pienu un tā produktus ikdienas uzturā. Laukos šis procents ir vēl daudz mazāks. Ķīnā uz vienu iedzīvotāju patērē aptuveni 20 reizes mazāk piena nekā Japānā un ap 90 reižu mazāk nekā Francijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!