Kipras aviolainera katastrofu pagājušogad pie Atēnām izraisījusi virkne 'cilvēku kļūdu'

Vienu no mīklainākajām avārijām civilās aviācijas vēsturē, Kipras aviokompānijas "Helios" lidmašīnas "Boeing 737" katastrofu pagājušā gada 14.augustā Atēnu tuvumā, kurā gāja bojā 121 cilvēks, izraisīja virkne cilvēku kļūdu uz zemes un lidmašīnā, liecina otrdien izplatīti izmeklēšanas rezultāti.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Ziņojumā par "Boeing 737-300" katastrofu tiek vainotas nepietiekamas tehniskās pārbaudes uz zemes, pilotu nespēja saprast brīdinājumus par spiediena zudumu lidmašīnā un virkne citu kļūmju.

Kompresijas sistēma regulē skābekļa piegādi, kas samazinājās, kad lidmašīna uzņēma augstumu, kā rezultātā piloti un pasažieri zaudēja samaņu.

Taču ziņojumā vainota arī "Helios" sliktā uzraudzība pār kvalitāti un zemā drošības kultūra, kā arī Kipras regulators "par nepietiekamo drošības uzraudzības pienākumu pildīšanu".

Grieķu izmeklētāja Akriva Colaka veidotajā ziņojumā arī vainots lidmašīnu ražotājs "Boeing", ka tas nav informējis par citiem šādiem incidentiem ar "Boeing 737-300".

Kā netiešs avārijas cēlonis tiek minēts "ražotāja īstenoto pasākumu neefektivitāte saistībā ar iepriekšējām problēmām ar spiedienu šāda konkrētā tipa lidmašīnās".

Pagājušajā gadā notikusī katastrofa bija ļoti neparasta, jo Larnakas-Prāgas reisa lidmašīna nolidoja ar autopilotu divas stundas, gaisā pacelto Grieķijas iznīcinātāju piloti redzēja, ka aviolainera piloti ir saļimuši pār vadības paneli, un pēc degvielas izbeigšanās tas ietriecās kalna nogāzē pie Atēnām.

Lidmašīna, kurai caur Atēnām bija jādodas uz Prāgu, 35 minūtes pēc pacelšanās no Larnakas lidostas Kiprā ziņoja par problēmām gaisa kondicionēšanas sistēmā un saņēma norādījumu doties uz Atēnām. Pēc tam sakari ar to pārtrūka.

Gandrīz stundu vēlāk, kad lidmašīna tuvojās Atēnām, bet ar to joprojām nebija izdevies sazināties, to pavadīt tika nosūtīti divi iznīcinātāji F-16.

Lainera stjuarts, kuram bija pilota diploms, mēģinājis nosēdināt lidmašīnu Atēnu lidostā, aizstājot samaņu zaudējušos pilotus.

Daļai apkalpes locekļu un pasažieru veiktā sekcija apliecināja, ka mirklī, kad lidmašīna ietriecās zemē, šie cilvēki bija dzīvi un bija zaudējuši samaņu skābekļa trūkuma dēļ.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form