Foto: Publicitātes foto
Kolektīvās iepirkšanās sistēmas "Groupon" lietošana gandrīz izputinājusi kādu nelielu britu kūku ceptuvi, kas "Groupon" centusies izmantot, lai vairotu savu izstrādājumu noietu, ziņo portāls "Globalpost.com".

Kūku ceptuve "Need a Cake" ielikusi sludinājumu interneta vietnē, kas pulcē pircējus dažāda veida piedāvājumiem ar ideju, ka "pērkot kopā" ir lētāk. Ceptuve piedāvāja 75% atlaidi par 12 noteikta veida kūciņu iepakojumu. Tā rezultātā mazā ceptuve, kas mēnesī izcep ap 100 ekskluzīvu kūciņu pakas, saņēma pasūtījumus atbilstoši 102 000 kūciņu.

Kā raksta "Globalpost.com", ceptuve ar astoņiem strādājošiem bija izmisumā spiesta pieņemt darbā īslaicīgus palīgus no kādas ārpakalpojumu firmas, gan lai saceptu pasūtījumiem atbilstošu kūciņu skaitu, gan lai tās iepakotu un izsūtītu.

Sīkākā aprakstā par gadījumu, kas interneta medijos prezentēts kā melnais humors, portāls "BBC.co.uk" atsaucās uz ceptuves īpašnieci Reičelu Braunu, kas sadarbību ar "Groupon" nosauca par sava mūža neveiksmīgāko biznesa lēmumu, jo tādējādi zaudēta visa ceptuves iecerētā gada peļņa aptuveni 12 500 mārciņu (ap 10 170 latu) apjomā.

"Groupon" uzņēmējiem piedāvā reklamēt īpašus piedāvājumus un savas vietnes lietotājiem - patērētājiem - piedāvā vaučerus, kurus izmanto, lai pirkumam piemērotu īpašo atlaidi. Kā "BBC" izteikusies "Groupon" pārstāve, kopējās iepirkšanās rīks neierobežo piešķirto vaučeru jeb kuponu skaitu.

Savukārt kāds britu mārketinga institūta "Chartered Institute of Marketing" speciālists izteicies, ka maziem biznesiem jāapzinās, ko tie dara, ja sāk piedāvāt zaudējumus nesošus darījumus internetā.

"Need a Cake" savā "Groupon" ievietotajā sludinājumā piedāvāja kūciņu paku, kas parasti maksā 26 mārciņas (21 latu), par desmit mārciņām (8,14 latiem). Interneta medijos teikts, ka ceptuves kūciņas bijušas ekskluzīvas un iecienītas.

"Chartered Institute of Marketing" speciālists uzskata, ka "Groupon" būtu jāpiedāvā iespēja noteikt limitu kuponu skaitam, ko drīkst izplatīt šādu akciju ietvaros. Piedāvājums ir izdevīgs uzņēmējam tikai tad, ja tas ļauj nopelnīt uz zemākas cenas un lielāka apjoma rēķina, kuru var saražot paša spēkiem.

Jau ziņots, ka Latvijā no 2010.gada arī darbojas tā sauktie kolektīvas iepirkšanās portāli, tostarp "Pērkam kopā", "City Life" un citi. "Groupon" pavasarī iegādājās Latvijas kolektīvās iepirkšanās portālu "Superakcijas.lv". Tas sāka darboties kā oficiāls "Groupon" tīkla biedrs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!