Foto: EPA-AFI
Foto: Katastrofas vietā

Automātiskā brīdināšanas sistēma, kas dod gaisa satiksmes kontrolieriem signālu par tuvojošos lidmašīnu sadursmi, bijusi izslēgta brīdī, kad naktī uz otrdienu virs Bodenezera Vācijas dienvidos sadūrās Krievijas pasažieru lidmašīna un Bahreinā reģistrēta DHL kravas lidmašīna.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Aviokatastrofā virs Vācijas debesīm vainojami Šveices gaisa satiksmes kontrolieri

To otrdien paziņoja Šveices gaisa kontroles kompānijas "Skyguide" amatpersona Rožērs Gaberels.

"Sistēma tajā brīdī nedarbojās," viņš teica sarunā ar aģentūru "Reuters".

Vācijas policija trešdien paziņoja, ka varētu būt atrasta ceturtā un pēdējā lidmašīnas "melnā kaste", kas, cerams, palīdzēs noskaidrot, kādēļ notika katastrofa, kurā dzīvību zaudēja 71 cilvēks.

Frīdrihshāfenes policijas preses sekretārs pastāstīja aģentūrai AFP, ka, iespējams, atrasta Krievijā ietilpstošās Baškortostānas Republikas aviokompānijas "Baškirskije aviaļiņiji" lidmašīnas "Tu-154" pilotu kabīnes sarunu ierakstu ierīce, taču eksperti pagaidām šo informāciju vēl nav apstiprinājuši.

Joprojām nav skaidrs, vai katastrofā vainojami piloti, vai gaisa satiksmes kontrolieri.

Šveices gaisa satiksmes kontroles dienests "Skyguide" trešdien apstiprināja aģentūras "RIA-Novosti" iepriekš sniegto informāciju, ka tā dispečers devis Krievijas lidmašīnas pilotam rīkojumu samazināt augstumu tikai 50 sekundes pirms sadursmes.

"Skyguide" pārstāvis Gaberels gan neapstiprināja ziņas, ka rīkojums izpildīts 25 sekunžu laikā.

Viņš vienīgi sacīja, ka Krievijas lidmašīnas pilots reaģējis pārāk vēlu.

Pēc viņa teiktā, atbilstoši standarta procedūrai lidmašīnām ir jāievēro minimālais horizontālais attālums citai no citas. Šis attālums ir mainīgs atkarībā no lidmašīnas tehniskā aprīkojuma. Konkrētajā gadījumā minimālais horizontālais attālums bija piecas jūdzes, bet trauksme tika sacelta brīdī, kad distance starp lidmašīnām pārsniedza šo attālumu.

Gabarels aģentūrai AFP pastāstīja, ka šobrīd "Skyguide" meklē atbildes uz trim jautājumiem - kādēļ gaisa satiksmes kontrolieris reaģēja tikai 50 sekundes pirms sadursmes, kādēļ Krievijas lidmašīnas pilots uzreiz neizpildīja instrukciju samazināt lidojuma augstumu un kādēļ abu lidmašīnu automātiskās brīdinājuma sistēmas nedarbojās tā, kā paredzēts.

Dispečers, kurš sadursmes brīdī kontrolēja gaisa satiksmi, joprojām atrodas šoka stāvoklī, bet trešdien viņu nopratinās.

"Baškirskije aviaļiņiji", kurai piederēja sadursmē iesaistītā lidmašīna "Tu-154", gatavojas sūdzēt tiesā Šveices gaisa satiksmes kontrolierus, ziņoja "RIA-Novosti".

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form