Plānots, ka celtniecības izdevumus un tilta īpašumtiesības Lietuva un Krievija dalīs uz pusēm. Saskaņā ar pašreizējām izmaksām Lietuvai šai projektā būtu jāiegulda aptuveni 70 miljoni litu (14 miljoni latu).
Vecais tilts, kas būvēts tieši pirms 100 gadiem un nosaukts Prūsijas karalienes Luīzes vārdā, ir tādā stāvoklī, ka smagā transporta kustība pār to var tikt aizliegta. Līdz ar to pieaugtu satiksmes plūsma pa citiem ceļiem.
Pēc Lietuvas Satiksmes ministrijas datiem, diennaktī šo tiltu šķērso aptuveni 230 kravas automašīnas.
Vecais tilts pieder Krievijas Federācijai, un arī jaunā tilta celtniecības iniciatore ir Krievija. Par nepieciešamību būvēt šādu tiltu tiek runāts jau kopš 2002.gada.
Kā pastāstījis valdības Ekonomikas un finanšu departamenta padomnieks Pauļus Girčis, Lietuvas pusē faktiskās tilta un pievedceļu izmaksas būtu krietni augstākas, jo šajā krastā atrodas palieņu pļavas.
Lietuva gatavojas vērsties pie Eiropas Komisijas jautājumā par tilta un pievedceļu būvdarbu finansēšanu no Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļiem un arī sarunās ar Krievijas Federāciju balstīties uz pozīcijām, ka Lietuva savus budžeta līdzekļus šim projektam piešķirtu minimāli.