Lietuvas naftas koncerns "Mažeikiu nafta" joprojām nevar paskaidrot, kādēļ pirmdienas vakarā notika naftas noplūde jūrā, taču turpina apgalvot, ka drošības noteikumi naftas iekraušanā netika pārkāpti.
Kompānija turpina noskaidrot avārijas iemeslus un nemin nekādas versijas.

Taču "Mažeikiu nafta" noliedz, ka naftas iekraušana tankkuģī notikusi pārāk spēcīga vēja laikā.

Būtiņģes termināla galvenais inženieris Viļus Aksinavičs preses konferencē teica, ka pirmdienas vakarā, kad notika avārija, vēja ātrums sasniedza 15 metrus sekundē, bet viļņu augstums bija 2,5 metri.

Iekraušana drīkst notikt, ja vēja ātrums nepārsniedz 18 metrus sekundē, bet viļņu augstums - četrus metrus.

Taču Klaipēdas ostas pagaidu kapteinis Ričards Lučka teica aģentūrai BNS, ka aptuveni pulksten 20 vējš sasniedzis 20 metrus sekudē, bet brāzmas - 26 metrus sekundē

Aksinavičs neprognozēja, kad tiks saremontēta peldošā caurule un kad termināls varēs atsākt darbu. Remontdarbus otrdien neļāva atsākt sliktie laika apstākļi.

Naftas noplūde, kuras apstākļi vēl tiek noskaidroti, notika pirmdienas vakarā, vētrainā laikā veicot iekraušanas darbus Bahreinas tankkuģī "Almanama".

Pēc Lietuvas Civilās aizsardzības departamenta informācijas, noplūde notikusi ap plkst.20.45, plīstot kāda tankkuģa naftas pārsūknēšanas caurulei vai arī tāpēc, ka no caurules pilnīgi nav bijušas izsūknētas naftas atliekas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!