NASA Čīlē Atakamas tuksnesī izmēģina jauno Marsa robotu ‘Zoe’
Foto: AFP/Scanpix

ASV Nacionālā Aeronautikas un kosmosa pārvalde (NASA) piektdien Čīles Atakamas tuksnesī sāka izmēģināt pašgājēja robotu, kuru 2020.gadā iecerēts nosūtīt uz Marsu, vēsta portāls „Dailystar”.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Robotu  vārdā „Zoe" NASA cer izmantot, lai pētītu iespējamās dzīvības formas uz planētas Mars. „Zoe" turpinās iepriekšējā robota „Curiosity" darbu, kas uz sarkanās planētas atrodas jau aptuveni gadu.

„Zoe" ir 771 kilogramus smags robots, kas tiek darbināts ar saules enerģiju. Robots ir  aprīkots ar videokamerām un urbi, ar kura palīdzību var iegūt ģeoloģiskos paraugus metra dziļumā.  Tāpat „Zoe" ir aprīkota ar sensoriem, kuri spēj identificēt dzīvības pazīmes.

NASA zinātnieki vērtē, ka apstākļi Atakamas tuksnesī, sausākajā vietā uz Zemes, atgādina apstākļus uz Marsa, kas padara šo tuksnesi pievilcīgu kosmiskās tehnikas izmēģinājumiem.

Pašgājēja robota izmēģinājumi, kas tiek kontrolēti ar tālvadības palīdzību no ASV , turpināsies līdz svētdienas vakaram.

Atklājumi no Saules sistēmas ceturtās planētas Marsa pēdējā gada laikā radīja pārsteigumus – piemēram, uz šīs planētas tika saskatīta nacistu karavīra ķivere, bet maijā uz planētas tika ieraudzīta arī milzu ķirzaka. Šos atklājumus gan pārsvarā publiskojuši planētas pētniecības entuziasti, kuri rūpīgi pēta iepriekšējā Marsa robota "Curiosity" sūtītās fotogrāfijas.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form