Pirmo reizi vairāk nekā 50 gadu laikā noticis pirmais regulārais dzelzceļa reiss pāri stingri apsargātajai Ziemeļkorejas un Dienvidkorejas robežai, raksta BBC. Agri no rīta no Dienvidkorejas pirmajā reisā devās ar ziediem rotāts kravas vilciens, kas piegādā izejmateriālus Ziemeļkorejas industriālajai zonai.
Maršruts ir 25 kilometrus garš, un vilciens pēc izkraušanas tajā pašā dienā atgriezīsies Dienvidkorejā. Par dzelzceļa satiksmi abu Koreju līderi vienojās oktobra samitā, kas bija otrais vairāk nekā 50 gadu laikā kopš pussalas sadalīšanās. Dzelzceļa pārvadājumi ir pirmais reālais ieguvums no valstu līderu tikšanās.

Kravas vilcieni valstu robežu šķērsos ik dienas, tādējādi samazinot preču un materiālu transportēšanas izmaksas, jo līdz šim pārvadājumi tika veikti tikai ar kravas automašīnām. Pierobežā esošo industriālo zonu apsaimnieko abas valstis, un vairākas Dienvidkorejas kompānijas ir izveidojušas savas ražotnes industriālajā zonā, kur pieejamā darbaspēka izmaksas ir krietni zemākas.

Korejas dzelzceļa kompānijas vadītājs Lī Čuls dzelzceļa pārvadājumu atklāšanas ceremonijā norādīja, ka abu valstu ekonomiskais ieguvums būs nenovērtējams. Viņš cer, ka drīzumā tiks panākta vienošanās arī par pasažieru pārvadājumiem. Dienvidkoreja jau iepriekš ir vēlējusies noorganizēt vilcienu satiksmi caur Ziemeļkoreju uz Ķīnu, Krieviju un citām valstīm, tomēr Ziemeļkoreja līdz šim ir pretojusies šādai iecerei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!