Polijas sabiedriskā televīzija pirmdien atklāja jaunu Baltkrievijai paredzētu kanālu, kas raidīs savai austrumu kaimiņvalstij neatkarīgas ziņas un citas programmas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Polija un citas rietumvalstis apsūdz Baltkrieviju par vēršanos pret opozīciju un mēģinājumiem apklusināt neatkarīgos medijus, lai radītu labākas iespējas valsts kontrolētajiem medijiem, kuri atbalsta prezidentu Aleksandru Lukašenko.

Polijai, kas finansē jauno Varšavā bāzēto TV kanālu "Belsat", bieži ir bijušas domstarpības ar savu austrumu kaimiņvalsti, kopš 1994.gadā pie varas nāca Lukašenko. Lukašenko apsūdz Poliju opozīcijas atbalstīšanā un Polijas izlūkdienestus - spiegošanā.

Oktobrī Baltkrievijas milicija apcietināja 400 000 cilvēku lielās poļu minoritātes organizācijas vadītāju, apsūdzot viņu musināšanā uz nemieriem valstī, kurā ir 10 miljoni iedzīvotāju.

Baltkrievija neļāva iebraukt savā teritorijā vairākiem Polijas politiķiem, arī Donaldam Tuskam, pirms viņš pagājušajā mēnesī kļuva par Polijas premjerministru.

Jaunais kanāls, kurā savu ieguldījumu dos arī Baltkrievijas disidenti, būs pieejams tiem baltkrieviem, kuriem ir piekļuve satelītuztvērējiem, jeb aptuveni 10% iedzīvotāju.

"Mēs plānojam sniegt baltkrieviem ziņas, kas atšķirsies no tām, kuras sniedz valdības kanāli - tās būs patiesākas un neatkarīgas," teica "Belsat" ziņu dienesta vadītājs Aleksajs Dzikavickis.

Dzikavickis teica, ka kanālā "Belsat" strādās "pāris desmiti" žurnālistu Baltkrievijā, taču atteicās minēt detaļas, baidoties par viņu drošību.

Programmas tiks veidotas arī Polijā un Lietuvā.

"Belsat" sākumā raidīs trīs stundas vakarā, taču tās mērķis ir būt ēterā 16 stundas dienā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form