Foto: stock.xchng
Projekta "Rail Baltica" koordinators Eiropas Parlamentā Pāvels Telička apliecinājis Lietuvas premjerministram Andrjum Kubiļum, ka projekts "Rail Baltica" joprojām tiek uzskatīts par prioritāru un tiks turpināts.

Viņš noraidījis Eiropas Savienība (ES) transporta komisāra Sīma Kallasa neseno izteikumu, ka ir maz cerību uz ES finansējumu šai dzelzceļa līnijai.

"Pirms dažām dienām tikos ar EK augstākā līmeņa amatpersonām, un tiešām varu pateikt gan viņu, gan pats savu nostāju - ka šis projekts tiks turpināts, ka tas būs gan ilgtspējīgs, gan konsekvents," žurnālistiem pēc tikšanās ar Lietuvas valdības vadītāju sacījis Telička.

Runādams par finansējumu, viņš solījis, ka viss kļūs skaidrs tuvākā mēneša vai divu laikā, kad tiks analizēts finansējums no ES struktūrfondiem. Finansējums būs pieejams no programmas TNT-T vai Kohēzijas fonda līdzekļiem. Projekta tāme posmam no Polijas robežas līdz Kauņai saskaņā ar decembrī pieņemto valdības programmu būtu aptuveni 230 miljoni eiro (162 miljoni latu). Pievienojot TNT-T līdzekļus, atbalsts no ES būtu 27%, bet Kohēzijas fonda līdzekļus - 85%, sacījis projekta koordinators.

ES transporta komisārs Sīms Kallass pirms dažām dienām izteicās, ka ES, visticamāk, nefinansēs šo projektu.

Komentējot šo paziņojumu, Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis paziņoja, ka tādā gadījumā Lietuva meklēs projekta īstenošanai iekšējos resursus.

Satiksmes ministrijai ir jāizstrādā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekts caur Lietuvas teritoriju no Polijas robežas līdz Latvijas robežai. Līdz 1.martam būtu jābūt skaidrībai gan par pašu projektu, gan par pasākumu plānu, kurā būtu norādīti darbu apjomi, termiņi un nepieciešamie līdzekļi.

Pērn Telička izteicās, ka projekts varētu tikt pabeigts līdz 2014.gada nogalei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!