Vairāk nekā puse Īrijas firmu vadītāju atzīst, ka pieaugošo satiksmes problēmu rezultātā cieš viņu bizness, liecina piektdien publicētais starptautiskās auditorfirmas "Deloitte & Touche" veiktais pētījums.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pētījums parādīja, ka 61 procents vadītāju uzskata, ka satiksme rada negatīvas sekas, no kuriem 85 procenti kā vissliktāko faktoru min neparedzamo ceļojumu ilgumu.

"71 procents firmu vadītāju sūdzējās, ka veicamie attālumi un laiks personālam ir pārāk gari un ilgi. Tā rezultātā darbinieki meklē darbu tuvāk mājām vai arī strādā no mājām," sacīja "Deloitte & Touche" pārstāvis Brendans Dženingss.

41 procents aptaujāto vadītāju atzina, ka ir zaudējuši darbiniekus satiksmes problēmu dēļ.

Lielākajai daļai no 214 aptaujātajiem vadītājiem firmas atradās Dublinā, kur sastrēgumi ir kļuvuši par gandrīz ikdienišķu parādību, jo pilsētas infrastruktūra netiek galā ar strauji pieaugošo iedzīvotāju un satiksmes līdzekļu skaitu, ko izraisījusi straujā ekonomiskā augšupeja pēdējos gados.

Tomēr ar līdzīgām problēmām saskaras arī citas Īrijas lielākās pilsētas - Korka, Limerika un Golveja.

Satiksmes sastrēgumi biznesu ietekmē arī citos veidos, jo 36 procenti firmu vadītāju sacīja, ka tie palielina izdevumus preču transportēšanai vai izejmateriālu saņemšanai.

"Problēmas visvairāk skar vecākas, tradicionāli īriem piederošas kompānijas mazumtirdzniecības, transporta un komunikāciju sektoros, kuras parasti atrodas pilsētu centros. Ražošanas uzņēmumi parasti atrodas pilsētu nomalēs," sacīja Dženingss.

Valstī ienākošajām ārvalstu kompānijām šis ir svarīgs jautājums, taču tā var būt arī Īrijas lauku un mazo pilsētiņu priekšrocība, sacīja Dženingss.

Tā kā nepilnīgā infrastruktūra draud ierobežot Īrijas bezprecedenta ekonomisko izaugsmi kopš deviņdesmito gadu vidus, Īrijas valdība pagājušajā gadā uzsāka 40 miljardus Īrijas mārciņu (28,79 miljardi latu) lielu nacionālo attīstības plānu, kurš paredzēts ceļu un publisko transporta tīklu uzlabošanai.

Šogad tika uzsākta šī plāna pirmā fāze, kas paredz izveidot metro un tramvaju sistēmu Dublinā, taču ir maz ticams, ka tā sastrēgumu veidošanos apturēs uz ilgu laiku.

Kompānija "Deloitte & Touche" piedāvāja vairākus priekšlikumus transporta problēmu atrisināšanai, tai skaitā atvieglotu braukšanas karšu iegādi, elastīgāku darba laiku un veco labo - "kāp uz sava velosipēda".

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form