Vācijas kanclera Gerharda Šrēdera un viņa politiskās sāncenses Angelas Merkeles pirmsvēlēšanu televīzijas debates svētdienas vakarā Vācijā vēroja 21 miljons skatītāju, pirmdien ziņo televīzijas tīkli.
Tūlītējās aptaujas pēc 90 minūšu ilgajām debatēm liecina, ka lielākā daļa skatītāju par uzvarētāju debatēs atzinuši Šrēderu.

Privātā televīzijas kanāla "Sat1" veiktā aptauja liecina, ka 52% aptaujāto par uzvarētāju debatēs uzskata Šrēderu, bet 32% respondentu domā, ka labāka bijusi Merkele. 56% respondentu par simpātiskāku uzskata Šrēderu, bet 34% - Merkeli, par kompetentāku - attiecīgi 57% un 34%.

Citā provizoriskajā sabiedriskās domas aptaujā, ko socioloģisko pētījumu institūts "Infratest dimap" televīzijas tīkla ARD uzdevumā veica, kad debates vēl bija tikai pusē, 49% aptaujāto teica, ka Šrēders uzstājoties labāk, bet 38% uzskatīja, ka Merkele viņu apsteidz.

Vairākums respondentu apgalvoja, ka Šrēders rada spēcīgāka un kompetentāka cilvēka iespaidu. Viņš labāk argumentējot atbildes uz jautājumiem par ekonomiku un nodokļiem, savukārt Merkelei bijuši labāki argumenti jautājumā par bezdarba mazināšanu.

Tomēr vairākums analītiķu nebija gaidījuši tik labu Merkeles rezultātu, jo Šrēders prot ļoti veiksmīgi izmantot savas uzstāšanās televīzijas kameru priekšā.

Neviens kandidāts nepieļāva lielas kļūdas, un debatēs nebija arī iznīcinošu triecienu.

Nacionālās sabiedriskās domas aptaujas liecina, ka Merkeles Kristīgo demokrātu aliansei (CDU/CSU) ar savu sabiedroto Brīvo demokrātisko partiju (FDP) ir visas izredzes uzvarēt 18.septembra vēlēšanās. CDU/CDU-FDP reitings ir starp 49% un 51%.

Par Šrēdera sociāldemokrātu un "zaļo" aliansi balsotu no 36% līdz 39% vēlētāju.

Pirmsvēlēšanu televīzijas debates bija šā gada visaktīvāk vērotais TV raidījums, kuru vēroja 21 miljons skatītāju jeb 60% televīzijas tirgus, ziņo četri televīzijas tīkli, kas pārraidīja šo "dueli".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!