Igaunijas valdībai vajadzētu atteikties no plāna privatizēt Igaunijas dzelzceļu "Eesti Raudtee" un apvienot to ar Tallinas ostu, jo abi uzņēmumi ir viena posma divas daļas.
Pēc Tallinas ostas valdes priekšsēdētājs Riho Rasmana vārdiem, abus uzņēmumus varētu apvienot tiešā veidā vai ar holdinga izveides palīdzību un pēc tam pārdot ostas un dzelzceļa operācijas, atstājot infrastruktūru valsts īpašumā.

Rasmans teica, ka ir grūti saprast, kas tieši tiek pārdots "Eesti Raudtee" privatizācijā, kurā valdība piedāvā stratēģiskajam investoram iegādāties 66 procentus dzelzceļa kompānijas akciju.

Tallinas ostas mārketinga direktors Eriks Sakovs sacīja, ka nacionālā ostas kompānija, kurai ir ļoti labas iespējas piesaistīt kredītlīdzekļus no ārzemēm, varētu kļūt par "Eesti Raudtee" stratēģisko investoru.

Ostas kompānijas vadītāji norāda, ka dzelzceļa privatizācija rada lielu risku gan Tallinas ostai, gan Igaunijas tranzīta sektoram kopumā.

"Topošā īpašnieka rīcība un motīvi nav prognozējami un tos nav iespējams kontrolēt. Pircēja interese par dzelzceļu var izrādīties īstermiņa un pēc tam var sekot akciju pārdošana pretendentam, kas ir naidīgs Igaunijai," pieļauj Rasmans.

"Mēs apkalpojam Krievijas tranzītu. Lielākās briesmas iespējamas nākotnē, kad politisku apsvērumu dēļ tiks noraidīts labs priekšlikums, ko iesnieguši krievi," sacīja Sakovs.

Tallinas ostas vadītājs arī apšaubīja britu konsultāciju kompānijas GIBB kompentenci Igaunijas dzelzceļa privatizācijā. Rasmans ar ironiju norādīja, ka britu konsultanti pirmo reizi no viņa uzzinājuši, ka uz austrumiem no Igaunijas atrodas Latvija un Lietuva, kuru ostas savstarpēji cīnās par tranzīta plūsmu no austrumiem.

Igaunijas privatizācijas aģentūra "Eesti Raudtee" privatizāciju izsludināja pagājušajā nedēļā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!