Turcijas ziemeļrietumos ceturtdien notika Stambulas-Ankaras ātrvilciena katastrofa, kurā gāja bojā 36 cilvēki un 79 tika ievainoti, paziņoja premjerministrs Redžeps Tajips Erdoans.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
"Visi citi skaitļi ir nepamatoti," premjers sacīja reportieriem, atbildot uz jautājumiem par krīžu centra paziņojumu, ka šajā katastrofā esot gājuši bojā 139 cilvēki. Erdoans pēc katastrofas atcēla plānotu braucienu uz Bosniju-Hercegovinu un nekavējoties ieradās katastrofas vietā.

Amatpersonas vēl nav noskaidrojušas katastrofas cēloņus, bet izdzīvojušie tajā vainoja pārāk ātru braukšanu pa vecām sliedēm. Vilciens noskrēja no sliedēm pie Pamukovas pilsētas Sakarjas provincē, un visi pieci vagoni apgāzās. Katastrofa notika uz taisnām sliedēm bez redzamiem asiem pagriezieniem.

Vilcienā bija apmēram 230 pasažieru.

Glābšanas un upuru meklēšanas darbos piedalījās desmitiem profesionālu glābēju un vietējo iedzīvotāju. Tajos tika iesaistīti arī buldozeri un ceļamkrāns, lai paceltu apgāzušos vagonus.

Lielākā daļa bojā gājušo bija pirmajos divos vagonos. Bojā gājušie bija sadragāti vai sagriezušies ar stikliem. Ar stikliem bija savainoti arī lielākā daļa cietušo.

Dzelzceļa inženieris notikuma vietā apgalvoja, ka vilciens braucis ar ātrumu 140 kilometri stundā, lai gan šis sliežu ceļu posms bijis piemērots braukšanai ar ātrumu no 70 līdz 80 kilometriem stundā. Viņš piebilda, ka pēdējais vagons noskrēja no sliedēm, aizvelkot līdz pārējos. Inženiera teikto apstiprināja viens no izdzīvojušajiem, kurš 15 minūtes pirms katastrofas uz spidometra starp diviem vagoniem bija redzējis ātrumu 132 kilometri stundā.

Vilciens bija viens no vairākiem jauniem eksprešiem, kuri sāka kursēt pagājušajā mēnesī, nodrošinot ātrāku satiksmi starp Turcijas lielāko pilsētu Stambulu un galvaspilsētu Ankaru.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form