Ungārijas pasts ceturtdien noraidīja jebkādu atbildību par vērtīgu sūtījumu nozaudēšanu. Paziņojums izplatīts pēc tam, kad atklātībā parādījās vairāku interneta veikalu lēmumi par Ungārijas iekļaušanu "melnajā sarakstā".
Pēc laikraksta "Magyar Hirlap" sniegtajām ziņām, Ungārija kļuvusi par "Bermuda trijstūri" dārgiem pasta sūtījumiem, un interneta veikali "Amazon", CD-WOW un "Threadless" pēc neskaitāmām klientu sūdzībām vispār atteikušies sadarboties ar Ungārijas pastu.

"Amazon" pārstāvji sarunā ar aģentūru DPA šādas ziņas nolieguši, taču dizaineru T-kreklu tirgotāja internetā "Threadless" vadība apstiprinājusi, ka pasūtījumus no Ungārijas vairs nepieņem.

"Preces sūtīšanu uz Ungāriju mēs pārtraucām jau pirms gada, kad aptuveni 80% sūtījumu nenonāca līdz mūsu klientiem," aģentūrai DPA sacīja "Threadless" pārstāvis Džeiks Nikels.

Iepriekš Budapeštā jau vairākkārt dzirdētas sūdzības par pazudušiem pasta sūtījumiem ar kompaktdiskiem, grāmatām un apģērbu. Nesen kāda sieviete lietoto grāmatu veikalā atradusi reti sastopamu eksemplāru. Tādu viņa iepriekš pasūtījusi internetā, taču grāmata līdz viņai nav nonākusi.

Visvairāk sūtījumu pazušana ietekmē lielo skaitu viesstrādnieku, un daudzi no viņiem pārstājuši izmantot pasta pakalpojumus.

"Dažu pēdējo gadu laikā mums pazuduši trīs vai četri sūtījumi, gan ierakstīti, gan neierakstīti," sacīja kanādietis Kens Brikss. "Bija jālūdz vispār pārtraukt mums kaut ko sūtīt."

Savukārt Ungārijas pasts noliedz, ka būtu vainojams pie sūtījumu pazušanas.

"Pagājušajā gadā saņēmām 600 iesniegumus ar kompensācijas pieprasījumiem, taču izmaksas veicām tikai 102 gadījumos, kad līdz ar ārvalstu pasta uzņēmumiem bijām līdzatbildīgi," aģentūrai DPA skaidroja pasta pārstāvis Tamass Tomeško. "Tas norāda, ka sūtījumi nav pazuduši vai sabojāti mūsu vainas dēļ."

Tomeško izteica minējumu, ka problēmas ar pasta sūtījumiem uz un no ārvalstīm varētu būt Frankfurtes lidostā, ko savukārt noliedza Vācijas kompānija "Deutsche Post".

"Mums šādu problēmu nav," paziņoja Vācijas puses pārstāvis Klauss Korfmahers. "Tas ir savādi, ka viņi mēģina vainot mūs."

Tomeško savukārt piebilda, ka sūtījumu piegādē ir iesaistīti daudzi uzņēmumi, tajā skaitā ārzemju kompānijas, tādēļ esot ļoti grūti atrast vainīgo.

"Mēs darām visu iespējamo, lai sūtījumi nonāktu pie adresātiem, tas ir mūsu interesēs," viņš piebilda.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!