Lietuvas galvaspilsētā Viļņā valdošie liberāldemokrāti grib ieviest jaunu transporta līdzekli - gondolas.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Viļņas pašvaldības darba grupas virszemes un pazemes sabiedriskā transporta infrastruktūras uzlabošanai vadītājs Vladimirs Avins teica, ka ideja par gondolām Viļņā viņam nostiprinājusies pēc brauciena uz Šveici. Tiesa, šis transporta līdzeklis ir populārāks kalnainos apvidos, tomēr Avins sacīja, ka pasaulē gondolas tiek izmantotas kā alternatīvs transporta līdzeklis, ziņo laikraksts "Vilniaus diena".

"Šveicē Cīrihē mēs tikāmies ar pārstāvjiem no kompānijas, kas izstrādā sabiedriskā transporta sistēmu kopējo koncepciju. Galvenais brauciena mērķis bija atrast normālus risinājumus un izveidot vienotu Viļņas transporta koncepcijas vīziju nākotnē. Viļņas trūkums ir tas, ka mums nav nekāda īpaša transporta plāna," uzsvēra Avins.

Sistēma, kas brauciena laikā uz Šveici ieinteresēja Avinu un viņa partijas biedru Audri Butkeviču, ir trīs trošu gondola. Troses uzvilktas uz balstiem, kas uzstādīti ik pēc 600 līdz 700 metriem. Balstu augstums pilsētā varētu būt 30 līdz 40 metri. Pēc Avina aprēķiniem, Viļņā būs nepieciešami ne vairāk kā septiņi līdz desmit šāda veida balsti.

Kopumā gondolu skaits, kas kursēs abos virzienos, varētu būt aptuveni 50. Viena gondola varēs uzņemt aptuveni 30 pasažieru.

"Šis transporta līdzeklis stundā varētu pārvadāt aptuveni 7,5 līdz 8 tūkstošu pasažieru abos virzienos. Tas ir līdzvērtīgi liela autobusa kursēšanai ik pēc divām minūtēm," Avins norādīja.

Esot arī citas priekšrocības. Gondola ir ekoloģisks transporta līdzeklis, kas nepiesārņo apkārtējo vidi, jo darbojas ar elektrību, un ir tai ir ilgs mūžs. Tās gandrīz nenolietojas - tikai ik pēc 10 līdz 12 gadiem jānomaina troses. Turklāt līnijas ekspluatācija izmaksā par pusi lētāk nekā trolejbusu vai autobusu parks, un būtu nepieciešams daudz mazāk vadītāju.

Butkevičs piebilda, ka šādas sistēmas ieviešanai Viļņā nevajadzēs ierīkot jaunas ielas vai pazemes tuneļus. Pietiks ar balstu uzstādīšanu, lai varētu izmantot brīvo gaisa telpu.

Šāds projekts izmaksātu aptuveni 242 miljonus litu (49 miljonus latu).

Bijušais Viļņas mērs viens no opozīcijas līderiem iberālcentrists Artūrs Zoks šo gondolu izmantošanas ideju nosauca par pirmā aprīļa joku un teica, ka, ja šis jautājums tiks izvirzīts apspriešanai pilsētas domē, tad viņš piedāvās liberāldemokrātiem pārbaudīt veselību. Pacēlāji nav sabiedriskais transports, bet līdzeklis, kas paredzēts tikai kalnu slēpotāju un kalnainu apvidu tūristu apkalpošanai, norādīja Zoks.

Viļņas mērs Jozs Imbrass pauda sašutumu, ka viņa partijas biedru projekts tiek izsmiets. Šie pacēlāji varētu kļūt par lielisku alternatīvu transporta līdzekli, kas neizmantotu dārgo Viļņas zemi, domā Imbrass.

Liberāldemokrātus, kas parlamentā ir opozīcijā, vada impīčmenta ceļā no prezidenta amata atceltais Rolands Pakss.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form