‘WikiLeaks’ dibinātājs Asanžs veidos televīzijas sarunu šovu par pasaules virzību nākotnē
Foto: EPA/LETA

Interneta vietnes "WikiLeaks" dibinātājs Džuljens Asanžs otrdien paziņoja, ka izveidojis savu televīzijas sarunu šovu par pasaules virzību nākotnē, kurā solīja intervēt "vadošos politikas spēlētājus, domātājus un revolucionārus".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pagaidām gan neviens no iespējamiem raidījuma viesiem nav atklāts, bet "WikiLeaks" mājaslapā publicētajā paziņojumā teikts, ka raidījuma pirmizrāde būs marta vidū un tam būs desmit pusstundu ilgas sērijas.

Raidījums atspoguļos "pretrunīgus viedokļus no visdažādākā politiskā spektra - dumpiniekiem, sapņotājiem un varas aizkulišu pārzinātājiem -, no kuriem ikviens spēs pavērt logu uz pasaules rītdienu un viņu idejām, kā nodrošināt gaišāku nākotni", norādīts mājaslapā.

Raksturojot Asanžu kā "vienu no pasaules atpazīstamākajiem revolucionāriem", "WikiLeaks" paziņojumā norādīja, ka, izsniedzot licences kabeļu, satelītu un virszemes televīzijām, raidījums sasniegs vairāk nekā 600 miljonus skatītāju visā pasaulē.

Paziņojumā nav precizēts, kādi kanāli ir iegādājušies tiesības pārraidīt Asanža sarunu šovu, bet norādīts ar visiem jautājumiem vērsties kompānijā "Quick Roll Productions", kas nebija sasniedzama komentāram.

"WikiLeaks" mikroblogošanas vietnē "Twitter" rakstīja, ka Asanža sarunu šovu varēs vērot arī tiešsaistē.

"Šī ir lieliska iespēja pārrunāt vīziju ar maniem viesiem jaunā šovu stilā, kurā atklāsies viņu filozofija un problēmas dziļākā un skaidrākā veidā nekā jebkad agrāk," Asanžs raksturoja savu raidījumu, piebilstot, ka šovs būs viņa iespēja runāt par nākotni ar cilvēkiem, kas to veido.

Londonas Augstā tiesa 2011.gada 2.novembrī nolēma, ka Asanžs ir jāizdod Zviedrijai, kur viņu tur aizdomās par seksuāla rakstura noziegumiem, bet viņš spriedumu pārsūdzēja un nākamnedēļ gaidāma tiesas sēde, kad izskatīs apelācijas sūdzību.

Ja 1.un 2.februārī paredzētajā sēdē Augstā tiesa iepriekšējo spriedumu negrozīs, Asanžam vairs nebūs iespēju Lielbritānijā izvairīties no izdošanas Zviedrijai, bet viņš joprojām varēs vērsties Eiropas Cilvēktiesību tiesā.

Zviedrija 2010.gada 18.novembrī izdeva starptautisku orderi Asanža aizturēšanai, lai varētu viņu nopratināt saistībā ar aizdomām, ka viņš Zviedrijā izvarojis kādu sievieti un seksuāli uzmācies citai sievietei. Abas šīs sievietes bija " WikiLeaks" brīvprātīgās līdzstrādnieces.

Lielbritānijas policija Asanžu aizturēja 2010.gada 7.decembrī, taču apcietinājums viņam tika nomainīts pret mazāk stingru drošības līdzekli un tagad viņam jāievēro stingri noteikumi, ko paredz tiesas lēmums atbrīvot Asanžu pret drošības naudu un ļaut viņam dzīvot kāda atbalstītāja savrupnamā.

Asanža advokāti mēģina panākt, lai viņš netiek izdots Zviedrijai, norādot, ka Asanža tiesāšana tur nebūs atklāta, jo Zviedrijā lietas par izvarošanu izskata aiz slēgtām durvīm. Advokāts bažījas, ka tas apdraud lietas godīgu izskatīšanu. Turklāt pastāvot bažas, ka Zviedrija varētu viņu izdot ASV.

40 gadus vecais Austrālijā dzimušais datorspeciālists noliedz abu Zviedrijas sieviešu apsūdzības un dēvē tās par politiski motivētām.
"WikiLeaks" 2010.gadā izpelnījās starptautisku uzmanību, publiskojot desmitiem tūkstošu slepenu ASV militāro dokumentu par karadarbību Afganistānā un Irākā. 2010.gada 28.novembrī tā sāka publiskot vairāk nekā 250 tūkstošus ASV vēstniecību ziņojumu.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

WikiLeaks
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form