- Kāpēc netiek prasīts (vai varbūt tiek prasīts) sniegt papildus informāciju ne tikai par ienākumiem pirkumam, bet par vekseļa iegūšanas shēmu un trasta nosacījumiem, ņemot vērā to, ka ALG pirkumu veica Šķēles firma – juridiska persona, bet to saņēmis jau Šķēle pats – kā fiziska persona?
- Šķēle ņemot vērā viņa ieņemtos amatus visus šos gadus ir bijis obligāti pārbaudāmo personu sarakstā. Ņemot vēra to, ka papildus jautājumi Ģenerālprokuratūrai, pārbaudot, cik pamatoti bijuši VID pieņemtie lēmumu sakarā ar A.Šķēles valsts amatpersonas deklarāciju pārbaudēm, radušies tikai par konkrēto 1999.gadā veikto darījumu, tad šobrīd no A.Šķēles pieprasīta tā informācija, kas attiecas uz 1999.gadu. Tālākas Korupcijas novēršanas kontroles daļas (KNKD) darbības būs atkarīgas no saņemtās informācijas satura.
- Vai VID pietiekami labi veica savu darbu deklarāciju kontrolē, ja Ģenerālprokuratūrai bija jādod VID atkārtoti uzdevumi un īpaši norādījumi?
- Uzskatu, ka būtu nekorekti komentēt VID KNKD darbību par laika periodu, kad neatrados šajā amatā. Uzskatu, ka mans uzdevums šobrīd ir panākt to, lai pārbaudes tiktu veiktas pēc iespējas labāk visu mums pieejamo iespēju robežās.
- Attiecībā uz Šķēli tiek piemērota papildus deklarācijas pieprasīšanas iespēja un audits. Vai šādi līdzekļu izmantošana paredzama attiecībā arī pret citiem politiķiem, kas saistīti ar biznesu un valsts amatpersonām?
- Papildus deklarācijas pieprasīšana un audita veikšana jau šobrīd tiek piemērota valsts amatpersonām, viņu radiniekiem vai citām ar konkrēto lietu saistītajām fiziskajām personām, ja tiek konstatēts likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 22.pantā noteiktais likumīgais pamats šādām darbībām. Šāda prakse ir uzsākta tikai pēc tam, kad 26.09.2000. tika radīts mehānisms šīs normas piemērošanai, pieņemot MK noteikumus “Kārtība, kādā VID uz aprēķinu pamata nosaka fizisko personu apliekamo ienākumu.”