Foto: Publicitātes foto
Atgūstoties no globālās pandēmijas izraisītajām sekām, kompānija "Volvo Cars" pērn uzstādījusi otrā pusgada pārdošanas rekordu.

Noslēdzot vienu no izaicinājumiem pilnākajiem gadiem nesenajā vēsturē, kompānija "Volvo" ziņo, ka ātri augošais pieprasījums pēc tās elektrificētajiem modeļiem ir palīdzējis pārvarēt Covid-19 pandēmijas sekas un sasniegt visu laiku labākos otrā pusgada pārdošanas rezultātus.

Uzņēmums izlēmīgi rīkojās, lai mazinātu pandēmijas ietekmi pirmajā pusgadā, un pēc īsa pārtraukuma ražošanā tas ļāva ātri atsākt darbību un uzsākt pozīciju atgūšanu, ko sekmēja spēcīgais pieprasījums pēc "Recharge" klāsta uzlādējamajiem hibrīda modeļiem.

Salīdzinājumā ar 2019. gadu uzlādējamā hibrīda un pilnībā elektrisko modeļu noiets 2020. gadā pieauga vairāk nekā divas reizes. Eiropā "Recharge" automobiļu īpatsvars bija 29%, padarot "Volvo" par vadošo uzlādējamo hibrīdu zīmolu, turklāt "Volvo" bija vadošais uzlādējamo hibrīdu zīmols arī ASV.

Ķīnā un ASV, divos lielākajos zīmola individuālajos tirgos, panākumi otrajā pusgadā ne vien ļāva kompensēt pirmajos sešos mēnešos piedzīvoto kritumu, bet arī no jauna uzņemt izaugsmes kursu.

"Pēc grūta sākuma mums bija lieliska gada otrā puse, kad palielinājām savu tirgus daļu visos galvenajos reģionos," teica Lekss Kerssemakers (Lex Kerssemakers), "Volvo Cars" globālās komercdarbības vadītājs. "Mēs plānojam turpināt pozitīvo tendenci arī 2021. gadā, izlaižot jaunus elektrificētos "Volvo" un paplašinot mūsu tiešsaistes biznesu."

Kaut arī pārdošanas apjoms gada pirmajā pusē samazinājās par 21%, 2020. gada otrajā pusē atjaunojās kompānijas pēdējos gados uzņemtā panākumu trajektorija, un, sākot no jūnija, ražotājs katru mēnesi varēja ziņot par stabilu izaugsmi. Salīdzinājumā ar 2019. gadu pārdoto automobiļu skaits pieauga par 7,4% un sasniedza 391 751 vienības.

Pērn "Volvo Cars" visā pasaulē pārdeva 661 713 automobiļus, kas ir par 6,2% mazāk nekā 2019. gadā. Lai gan 2020. gada galīgie dati vēl jāapstiprina, uzņēmums pārspēja konkurentus un 11 mēnešos palielināja savu daļu visos galvenajos tirgos.

Tā Ķīnā pārdošanas apjoms palielinājās par 7,5% – līdz 166 617 automobiļiem. ASV uzņēmums pārdeva 110 129 automobiļus, kas ir par 1,8% vairāk nekā gadu iepriekš. Abās lielvalstīs lauvas tiesu noieta radīja lielais pieprasījums pēc godalgotajiem SUV modeļiem.

Eiropā daudzos nozīmīgajos tirgos pircēji pieprasīja "Recharge" automobiļus, taču lēnais gada sākums un ar pandēmiju saistītie ierobežojumi izraisīja pārdošanas apjomu kritumu par 15%.

Vienlaikus pandēmija paātrināja kompānijas virzību uz tirdzniecību tiešsaistē, un tā būs uzmanības centrā arī 2021. gadā. Pērn "Volvo Cars" vairāk nekā divkāršoja abonementu pārdošanu (auto noma, izmantojot tiešsaistes pakalpojumus) salīdzinājumā ar 2019. gadu. Inovatīvais pārdošanas kanāls saglabāja augstus rezultātus, veicinot tirgus daļas pieaugumu.

Izcili spēcīgs otrais pusgads arī Latvijā


"Statistika rāda, ka 2020. gadā jauno vieglo automobiļu pārdošana Latvijā samazinājās par 25,9%. Lielāko krīzi visi tirgus dalībnieki piedzīvoja aprīlī un maijā, kad kritums sasniedza gandrīz 60%. Pandēmijas pirmais vilnis izraisīja šoku un neziņu – autoražotāji uz laiku apturēja ražošanu, un dīleriem lielākoties bija pieejami tikai tie automobiļi, kas atradās noliktavās," aizvadītā gada situāciju skaidro Mūsa Motors Rīga (MMR) direktors Roberts Ozoliņš.

"Pirmā pusgada beigas izrādījās lūzuma punkts, kad bija ļoti svarīgi atrast īsto līdzsvaru – koncentrēties uz krājuma automobiļu pārdošanu un vienlaikus tālredzīgi veikt jaunu automobiļu pasūtījumu no rūpnīcas. Pateicoties MMR profesionāļu komandai un atraktīviem "Volvo" rūpnīcas piedāvājumiem, pārdošanas rezultāti 2020. gada otrajā pusē pārspēja pašas optimistiskākās prognozes un ļāva mūsu uzņēmumam pārsniegt vairākus iekšējos rekordus, tajā skaitā sasniegt labākos gada noslēguma rezultātus. Galu galā tas arī noteica, ka mūsu pārdošanas apjoma kritums salīdzinājumā ar 2019. gadu bija tikai 13,2%," teic Ozoliņš.

Gada griezumā "Volvo" Latvijā ir bijis priekšā "Audi" un "Mercedes-Benz", prestižo marku sektorā piekāpjoties tikai BMW. Savukārt gada izskaņā viena mēneša ietvaros pēc reģistrācijas datiem Volvo ne vien pārspēja BMW, bet ieņēma 6. vietu kopējā tabulā, esot priekšā vairākiem t.s. apjoma zīmoliem.

"Tas tikai vēl reizi apstiprina, ka "Volvo" ir nopietns premium zīmols, kas piedāvā uzticamus, inovatīvus automobiļus ar pārdomātu dizainu – auto, kas ir droši un draudzīgi cilvēkiem," saka Ozoliņš.

Aizvadītajā gadā "Volvo" pircēji Latvijā joprojām ir devuši priekšroku SUV modeļiem, un ir saglabājusies līdzīga proporcija starp benzīna un dīzeļa automobiļiem. Taču ir mainījušies pircēju paradumi – aizvien biežāk pirmais kontakts noticis attālināti, izmantojot telefona zvanus, e-pasta ziņas un pieteikuma formas "Volvo" pārstāvja interneta vietnē.

"Uz 2021. gadu mēs pilnīgi noteikti raugāmies optimistiskāk. Ir skaidrs, ka paliek daudz nezināmo saistībā ar pandēmijas ietekmi uz ekonomiku un pircēju aktivitāti, taču jaunajai situācijai visi ir sagatavojušies labāk – gan rūpnīca, gan dīleri, vairs nav panikas. Tāpēc arī ir pamatota cerība, ka šis gads būs labāks nekā iepriekšējais," rezumē MMR direktors.

Volvo Cars reģionālās tirdzniecības rezultātu sadalījums:


Globālajā tirgū 2020. gada pārdotākais modelis bija XC60 ar 191 696 automobiļiem (2019. gadā – 204 965) , tam sekoja XC40 ar 185 406 auto (2019. gadā – 139 847) un XC90 ar 92 458 vienībām (2019. gadā – 100 729).

"Volvo Cars" ir apņēmies kļūt par augstākās klases elektromobiļu ražotāju un nākamajos gados izlaidīs vairākus pilnībā elektriskus modeļus. Kompānijas mērķis ir panākt, lai 2025. gadā 50% no visiem pārdotajiem automobiļiem būtu elektriski, bet pārējie – hibrīdi. Pašlaik "Volvo" ir vienīgais autoražotājs, kas katru tā modeli piedāvā arī uzlādējamā hibrīda versijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!