Foto: Publicitātes foto
Būvniecība ir viena no konservatīvākajām nozarēm attiecībā uz digitālo risinājumu ieviešanu un adaptēšanu. Taču tas nekad nav bijis šķērslis uzņēmumam "Storent" kļūt par pionieri arī šajā jomā. Rezultāts pārsteidz un iepriecina viņus pašus – gandrīz 50% tehnikas nomas darījumu tiek veikti tiešsaistē.

Uzņēmums "Storent" sešās Eiropas valstīs nodrošina dažādas celtniecības tehnikas nomas pakalpojumus. Uzņēmumā strādā 273 darbinieki 29 nomas punktos. "Storent" ir vairāk kā 15 000 aktīvo klientu, un tas apsaimnieko tehniku 130 miljonu eiro vērtībā. Jaunā tiešsaistes platforma šobrīd darbojas Baltijas valstīs, Somijā un Zviedrijā.

"Mēs vienmēr esam uzskatījuši sevi nevis par nomas kompāniju, kas meklē IT sistēmu, bet gan par tādu, kas rada savus risinājumus un rīkus, lai uzlabotu darba kvalitāti un efektivitāti gan klientiem, gan pašu darbiniekiem. "Storent" kopš uzņēmuma dibināšanas brīža pirms 15 gadiem vienmēr fokusējies inovāciju un digitalizācijas virzienā," saka uzņēmuma pārdošanas un attīstības vadītājs Guntis Grīnbergs.

2019. gada novembrī, gandrīz kā nojauzdami tuvojošos pandēmiju un attālināto darījumu tuvošanos, "Storent" nolēma sākt darbu pie tehnikas nomas tiešsaistes platformas veidošanas. "Jau 2020. gada martā tiešsaistes nomas platformā notika pirmie darījumi. Tas bija kas jauns un nebijis. Jāteic, patreiz atskatoties, ieguldītais darbs un enerģija sevi attaisnoja. Tobrīd varēja veikt tikai vienkāršus darījumus, bet mēs neapstājāmies pie paveiktā. Turpinājām nomas platformu pilnveidot, pievienojot aizvien jaunas iespējas" atceras G. Grīnbergs.

Iespējams tikai ar Smart-ID

G. Grīnbergs stāsta – brīdī, kad pasaulē parādījās "Smart-ID", tas deva jaunas iespējas skatīties uz daudzām lietām plašāk: "Pirms "Smart-ID" šis mūsu plāns būtu grūti realizējams," viņš teic. Ar rīka integrāciju aizķeršanos nav bijis, un arī tagad "Smart-ID" strādājot stabili. "Mēs patiesi lepojamies, ka mums ir tāds klients kā "Storent". Tas ir uzņēmums, kas praksē ir pierādījis, ka inovācijas un digitālā transformācija nav tikai plāni un vārdi. Tas tiešām darbojas un nodrošina rezultātu. Mūs šādas izmaiņas iedvesmo pilnveidot savus pakalpojumus un veidot jaunus. Jau šobrīd lūkojamies digitālā maka virzienā," komentē "Smart-ID" rīka izstrādātāja uzņēmuma "SK ID Solutions" biznesa attīstības vadītāja Sanita Meijere.

Šobrīd tehnikas nomas process "Storent" platformā notiek tā, ka klients reģistrējas tiešsaistē - paraksta nomas līgumu, saņem kredītreitingu un samaksas nosacījumus, izvēlas aprīkojumu, nomas termiņu un piegādes adresi. Sistēma automātiski aprēķina nomas cenu un transporta izmaksas. No klienta pasūtījuma tiek izveidots aprīkojuma piegādes dokuments. Nomas darījumus (pieņemšanas-nodošanas aktus) klients paraksta ar elektronisko parakstu "Smart-ID" vai Lietuvā ar "Mobile ID". Arī tehnikas atgriešanu klients var pieteikt tiešsaistē.

Tiktāl viss labi, bet sarežģītākā projekta daļa bijusi lielākās klientu daļas ieinteresēšana izmēģināt un ikdienā izmantot jauno pakalpojumu. "Te lielākais nopelns ir mūsu komandai. Vērsāmies pie katra klienta personīgi, stāstījām un apmācījām. Ar dažiem klientiem runājām divas reizes, ar dažiem - desmit. Mēs pat vedām klientus uz banku, kad tas bija nepieciešams, lai viņi pirmreizēji iegūst "Smart-ID un var lietot autorizācijas rīku. Mēs ieguldījām laiku, lai izglītotu klientus, jo tiešsaistes vide viņiem bija kas jauns un neapgūts," stāsta G. Grīnbergs.

Viņš arī uzsver, ka dzīvē nenotiek tā, ka platforma vienkārši nokļūst tirgū un pati par sevi sāk veiksmīgi strādāt. Mārketinga aktivitāšu rezultātā informācija par jauno iespēju klientus sasniedz, bet nepieciešams pamudinājums, lai viņi tiešām sāktu to lietot. "10% klientu vienmēr ir gatavi pamēģināt kaut ko jaunu. Tad pastiprināti jāstrādā ar lielāko daļu klientu, savukārt atlikušie 20 - 25% ir ļoti konservatīvi. Tā tas darbojas arī mūsu nozarē. Aptaujās joprojām redzam, ka ir tādi klienti, kuri jauno rīku izmantošanu pamēģina, bet tie viņus neaizrauj vai nav gatavi pieņemt izmaiņas. Tāpēc ir svarīgi, ka rīks klientam ir maksimāli saprotams, viegli un ērti lietojams," saka G. Grīnbergs.

Neplāno apstāties

"Storent" kā tirgus līderim šādi ir izdevies "iekustināt" visu nozari. G. Grīnbergs novērojis, ka konkurenti palēnām ievieš dažādus digitālos pakalpojumus, piemēram, sākuši aktīvi izmantot elektronisko parakstu. Tāpat jāpiemin, ka tirgū parādās arī būvtehnikas nomas platformas, kas apvieno gandrīz visus valstī strādājošos nomas uzņēmumus. Tās dod klientiem iespēju nosūtīt savu pasūtījumu uzreiz dažiem vai visiem nomas pakalpojuma nodrošinātājiem, lai pēc tam izvēlētos sev piemērotāko piedāvājumu. Koncepts ir līdzīgs tādām platformām kā "Scyscanner" vai "Booking", kas nodrošina klientiem tūlītējo piekļuvi visiem nozares dalībniekiem un ļauj operatīvi izvēlēties labāko piedāvājumu.

"Mēs arī labprāt iesaistāmies šādās platformās, jo mums ir izdevīgi, ka ir arī citi uzņēmumi, kas veicina nomas nozares digitalizāciju. Tas savukārt neļauj "Storent" apstāties pie sasniegtā un turpināt darbu, lai būtu nomas nozares digitālās transformācijas priekšgalā. Piemēram, nesen izveidots jauns blakus produkts "Storent Coins", kas ir Lojalitātes programma. Veicot pasūtījumus tiešsaistes platformā, būs iespējams nopelnīt digitālo naudu, kuru aprēķina pēc tiešsaistes nomas summas. Šo naudu izmantot platformā, veicot jaunus pasūtījumus," teic G. Grīnbergs. "Kopumā mēs esam apmierināti ar iznākumu, bet vienmēr gribam vairāk. Esmu pārliecināts, ka palēnām mūsu nomas platformas lietotāju skaits augs, jo tiešsaiste ir mūsu ikdiena. Tur notiek darba sarunas un tikšanās. Daudzi pieraduši pasūtīt pārtikas preces lietotnēs. Būvniecības nomas nozare nav izņēmums."

Ko pašam uzņēmumam ir devusi tiešsaistes platformas ieviešana? "Storent" kā lielākos ieguvumus nosauc efektivitāti, jo nomas projektu vadītāji un klientu konsultanti ir atbrīvoti no laikietilpīgām procedūrām, kas saistītas ar dokumentu parakstīšanu un tālruņa zvaniem. Līdz ar to viņiem ir iespēja vairāk pievērsties kvalitatīvai klātienes saziņai ar klientiem. "Storent" uzskata, ka šādi ir ieguvis arī unikālu konkurences priekšrocību, kas padara uzņēmumu pievilcīgāku tiem klientiem, kuri labprāt izmanto digitālo vidi, tādējādi taupot savu laiku. Uzņēmumam arī ir izdevies samazināt iekšējo birokrātiju, jo nomas procesi tiek veidoti, pamatojoties uz tiešsaistes pasūtīšanas risinājumiem. Regulāri tiek ietaupīts darbinieku laiks un uzņēmuma nauda, savukārt tiešsaistes kanāls ir kļuvis par jaunu pārdošanas kanālu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!