Lai gan jau pirms nedēļas bija noteikts datums, kad tiesa uzklausīs pērn februārī notikušās traģiskās dzelzceļa katastrofas izraisīšanā apsūdzētā Sergeja Ribačoka liecības, apsūdzētā advokāts lūdzis tiesu dot apsūdzētajam vēl laiku sagatavoties.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Arī pats apsūdzētais tiesas sēdē apstiprināja, ka vēl nav gatavs sniegt liecības. Ribačoku uzklausīs ceturtdien.

Kā novēroja portāls "Delfi", trešdien pirms tiesas sēdes advokāts ar apsūdzēto aktīvi apspriedušies.

Tiesa trešdien uzklausīja trīs lieciniekus, kuri stāstīja par saviem novērojumiem avārijas laikā.

Nikolajs Saveļjevs, kurš veic vilcienu apkopi, tiesas sēdē liecināja, ka avarējušais vilciens pirms reisa bijis tehniskā kārtībā.

Viņš liecināja, ja vilciens virzās pa nepareizu maršrutu, tad speciālas iekārtas brīdina mehāniķi par pieļautajām kļūdām. Gadījumā, ja vilciena vadītājs attiecīgi nereaģē, pēc septiņām sekundēm ieslēdzas automātiska bremzēšanas sistēma, tā dēvētais auto stops.

Saveļjevs atzina, ka to ārtummērītāja pulksteni, kurš atrodas lokomotīvē regulē mehāniķis. Šīs mehānisms ieraksta vilciena kustību un fiksē transporta maršrutu. Ātrummērītājs ir saikne starp vadītāju un dispečeru, sniedzot informāciju par vilciena kustību.

Ojārs Švalkovskis, kura māsa gāja bojā traģiskajā katastrofā, trešdien tiesas sēdē sacīja, ka neuztur materiālas pretenzijas pret apsūdzēto. Bojāgājušās radinieks norādīja, ka cilvēka dzīvību nevar novērtēt naudas izteiksmē. Visus apbedīšanas izdevumus apmaksājis uzņēmums "Latvijas Dzelzceļš".

"Parasti māsa, kura strādāja par masieri, uz darbu brauca agrāk, taču liktenis bija lēmis tā, ka todien viņa atradās tieši šinī vilcienā," tiesas sēdē nožēlu pauda liecinieks. Viņš norādīja, ka notikusī katastrofa nav tikai Ribačoka vaina.

Gan aizstāvība, gan apsūdzība vienojās, ka papildus lieciniekus neizsauks un pāries pie apsūdzētā uzklausīšanas.

Iepriekš dzelzceļa eksperti tiesā liecināja, ka traģiskā vilcienu katastrofa pērn februārī notikusi, jo elektrovilciena vadītājs neievēroja aizliedzošo sarkano signālu.

Savukārt avārijas aculieciniece Tekla Ermiča gan tiesai, gan žurnālistiem apgalvoja, ka pirms sadursmes dega atļaujošs signāls. Viņa stāstīja, ka sarkanā gaisma iedegusies tikai pēc tam, kad vilciens jau bija pabraucis garām luksoforam.

Traģiskās elektrovilciena katastrofas izraisīšanā apsūdzētais mašīnists Ribačoks tiesā sevi par vainīgu neatzina. Viņš neatzina arī pieteiktās civilprasības par vairāk nekā 230 000 latu.

Apsūdzība Ribačokam uzrādīta pēc Krimināllikuma 257.panta 2.daļas par dzelzceļa katastrofas izraisīšanu.

Apsūdzēto var sodīt ar brīvības atņemšanu no trim līdz 15 gadiem. Ribačokam kā drošības līdzeklis piemērota uzturēšanās noteiktā dzīvesvietā.

Pagājušā gada 2.februārī netālu no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas sadūrās elektrovilciens Lielvārde-Rīga un vilciens Maskava-Rīga. Vilcienu sadursmē gāja bojā četri cilvēki, bet vēl 29 personas cieta.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form