Foto: Pixabay

Tādu sociālo mediju kā "Instagram," "YouTube" un "Facebook" periodiski novērotas krāpnieciskas reklāmas kampaņas, kurās tiek izmantotu Latvijā pazīstamu cilvēku sejas un uzņēmumu simboli, lai piesaistītu krāpnieku veidotajām "finanšu investīciju plaformām," portāls "Delfi" uzzināja informācijas tehnoloģiju (IT) drošības incidentu novēršanas institūcijā "Cert.lv".

Institūcija atgādina, ka Nelicencētās platformās ieguldītos finanšu līdzekļus vairs nav iespējams atgūt, tādēļ tā aicina iepazīties ar informāciju par Latvijā licencētajiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem FKTK tīmekļa vietnē. Tāpat "Cert.lv" aicina par krāpnieciskajām reklāmām ziņot platformu uzturētājiem, tas paātrinās šo reklāmu bloķēšanu.

Vaicāta par šī brīža apdraudējumiem Latvijas kibervidē, "Cert.lv" pārstāve Līga Besere portālam "Delfi" norāda, ka jau vairāku nedēļu garumā turpina izplatīties krāpnieciski e-pasti it kā policijas vārdā, kuros saņēmējam tiek draudēts ar tiesu darbiem par pornogrāfiska rakstura materiālu patērēšanu, uzglabāšanu un izplatīšanu. Lai izvairītos no paraugprāvas, tiek piedāvāts samaksāt sodu.

IT drošības incidentu novēršanas institūcija norāda, ka oficiālā Valsts policijas e-pasta adrese beidzas ar @vp.gov.lv, bet krāpnieciskajos e-pastos parasti tiek izmantotas brīvi pieejamas @gmail.com adreses, kuras netiek lietotas valsts iestāžu oficiālajā komunikācijā un skaidri norāda uz sūtījumu krāpniecisko raksturu. "Cert.lv" aicina krāpnieciskos e-pastus ignorēt.

Kopumā situāciju Latvijas kibertelpā IT institūcija vērtē kā stabilu, ar mērenu
apdraudējumu līmeni.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!